Stres je obrovská zátěž pro mysl i tělo. Pomůže dobrý plán a pravidelný režim

Stres je bohužel nedílnou součástí života. Dnešní hektická doba tomu zrovna dvakrát nepřispívá. A co je to vlastně stres? Stres nelze přesně definovat, ale je to souhrn událostí a problémů, které na nás mají emocionálnífyzický dopad v různé intenzitě. Stres lze rozdělit na:

  • emoční,
  • fyzický.

Emoční stres

Emoční stres nastane, jestliže jste pod tlakem. Ten může způsobit pracovní zátěž, přechodné období, hádka nebo třeba finance. Během těchto situací dochází k uvolnění velkého množství stresových hormonů. Tělo dává najevo signály, kterými poznáte, že je něco v nepořádku. Jednoduše neustále přemýšlíte o stresových situacích, aniž byste na na ně mohli přestat myslet, a nemáte to pod kontrolou.

Jedna z možností, jak se vyhnout emočnímu stresu, je na konci týdne plánování činností na další týden. Tímto způsobem přestanete přemýšlet o tom, co vás stresuje, a maximálně tak využijete čas k něčemu prospěšnému a pomůžete zároveň svému zdraví.

Dále je potřeba soustředit svou mysl na daný okamžik a nenechat se rozptýlit. To znamená, že když budete vyvíjet nějakou aktivitu, tak nepřemýšlejte o ničem jiném ani se v ten moment ničemu dalšímu nevěnujte, protože každé rozptýlení, které může trvat pár minut, ve výsledku uškodí důležitým činnostem v řádech desítek minut.

Dobré je také zhodnotit, zda stresující úkoly nemůže dělat někdo jiný nebo vy jinak, abyste předešli stresu.

Zdroj obrázku: Freepik

Fyzický stres

Fyzický stres je odraz naší životosprávy. Přesněji řečeno toho, co přímo jíme, konzumujeme, ať už alkohol, nebo tučná jídla, či dokonce návykové látky. Dále i sportování může být škodlivé, pokud na něj nejsme dostatečně připravení a odpočatí.

K eliminaci stresu je potřeba si hlídat hladinu cukru v krvi. Pokud ho máme více, než je třeba, můžeme pocítit časem únavu, a tím i stres. Zkuste obměnit jídelníček, kde využijete ryby, maso nebo vajíčka na úkor sacharidů. Nezapomínejte na pravidelný pitný režim.

Ke snížení stresu pomáhá i pravidelné cvičení. Budete se cítit silní a opadne z vás napětí, ale je potřeba si dávat pozor, ať necvičíte ve stresu, že musíte.

Nejdůležitější nakonec je pravidelný cyklus spaní. Nejde o přesně definovaný čas pro všechny, každému vyhovuje něco jiného. Když se naučíte pravidelně spát a vstávat ve stejnou dobu a dodržíte 8 hodin spánku, pomůžete tělu od stresu.

Zdroj: https://www.womenshealth.gov/blog/7-ways-manage-stress