„Nechoďte za mnou, neptejte se mě na výběr, ani mi nic nevnucujte,“ dávám najevo vlezlým prodavačkám

Kdykoliv jdu nakupovat, ať už je to v obchodě s oblečením nebo v jakémkoliv jiném kvelbu, vždycky se mi stává jedna věc, která mi leze na nervy. Personál v těchto obchodech je někdy až moc vlezlý. Chápu, že chtějí být nápomocní, ale někdy je to opravdu přes čáru. Když potřebuji, rád si nechám poradit, ale co mi vadí je, když to některé prodavačky s tou iniciativou přehánějí.

Stačí, že jen vejdu do obchodu, a už vidím, jak prodavačky nebo prodavači zamíří přímo ke mně s otázkou: „Můžu vám s něčím pomoci?“ Nebo „Hledáte něco konkrétního?“ Já obvykle odpovídám, že jen tak prohlížím, ale to je od jejich iniciativy neodradí. Pořád se motají kolem mě, nabízejí různé věci, které by mě prý mohly zajímat, a snaží se mi poradit, i když o radu nestojím. Nevím, jestli to musí dělat, nebo to myslí dobře, ale na mě to působí zcela opačným dojmem. Často místo nákupu z obchodu odcházím zcela znechucen.

Mohlo by vás zajímat:  Nedejte dešti šanci a zvolte obuv do každého počasí

Je to pro mě strašně nepříjemné. Rád si v klidu prohlížím věci, přemýšlím, než se rozhodnu k nákupu. Ale když mám neustále někoho za zády, cítím se pod tlakem a nemůžu se soustředit. A často to vede k tomu, že raději odejdu z obchodu s prázdnou.

Nedávno se mi stala příhoda, která to všechno vystihuje. Byl jsem v obchodě s oblečením a hledal jsem si tričko. Jakmile jsem přišel k regálu s tričky, hned za mnou přiběhla prodavačka a začala mi vykládat o všech akcích a nejnovějších modelech. Já jsem jí řekl, že si jen prohlížím, ale ona neustoupila. Dokonce mi začala vybírat trička, která by mi prý slušela. Dávala mě je do ruky, hnala mě s nimi do kabinky. A na mě už to bylo opravdu moc.

Mohlo by vás zajímat:  Tipy pro výběr sportovního vybavení do chladných podzimních dnů

V jednu chvíli jsem to už nevydržel. „Až si to budu chtít koupit, vyberu si to sám. Nemusíte mi nic vnucovat,“ řekl jsem jí. Ona vypadala trochu překvapeně, ale ustoupila. Někdy se mi zdá, že ti prodavači mají takový tlak na to, aby něco prodali, že zapomínají na to, že zákazník potřebuje mít prostor a klid na rozhodnutí. Chápu, že také mají nějaké provize z obratu, že chtějí aby obchod prosperoval, pokud je jejich. Ale měli by si uvědomit, že méně je někdy více. U mě to rozhodně platí.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek