Zapomeňte na hodiny v posilovně. Odborníci doporučují mnohem přirozenější pohyb, tělo zpevní a spálí tuky

V době, kdy srdeční choroby a obezita s celou řadou zdravotních následků drží prvenství mezi onemocněními, která dramaticky zkracují naše životy, je potřeba každodenního pohybu. Ke zdraví opravdu stačí tak málo. Poslední studie ukazují, že každodenní procházky ovlivňují pozitivně prakticky všechny orgány od srdce přes plíce až po mozek.

Dobrý pohyb pro mozek

Něco, co bylo normou před několika desítkami let, tedy každodenní cestování pár kilometrů pěšky, je dnes luxus. Musíte mít kdy a kam chodit, potřebujete čas a dobrou motivaci opustit auto nebo jen se vydat na procházku. Výhody každodenních procházek potvrzují mnozí odborníci a výzkumy. Vědci zjistili, že být v přírodě je dobré pro duševní zdraví, což je obzvláště zřejmé ve srovnání s lidmi, kteří ven často nechodí.

Mohlo by vás zajímat:  Oblíbený nápoj nalačno může zpomalit metabolismus a způsobit únavu. Tělo poděkuje pouze za jedinou věc

Výsledky studie ukazují, že po hodině chůze v lůně přírody klesá aktivita v oblastech mozku zapojených do zpracování stresu. Je to důležitý objev, protože poprvé ukazuje příčinnou souvislost mezi expozicí přírodě a změnami v mozkových oblastech souvisejících se stresem. Stojí za to systematicky chodit – je to nejzdravější zvyk, který můžete pro sebe a své tělo dělat a navíc nic nestojí.

Zdroj obrázku: Freepik

Spalování tuků

Chůze se doporučuje zejména lidem s nadváhou a obezitou. Chůze přirozeným a bezpečným způsobem pomáhá snižovat tělesnou hmotnost. Na rozdíl od intenzivních tréninků v tělocvičně nebo běhu procházka nezatěžuje klouby nebo srdce. Aby to však mělo účinek na hubnutí, měla by mít procházka svižné tempo.

Mohlo by vás zajímat:  Kovová pachuť v ústech není důvod k panice. Většinou má jednoduché vysvětlení

Chůze vám umožňuje zapojit svaly celého těla a spálit kalorie. Kolik kalorií spálíte, samozřejmě závisí na intenzitě chůze, možných výškách a samotném chodci, ale vypočítalo se, že denní chůze po dobu nejméně 18 dní v řadě může snížit obvod těla, včetně obvodu pasu o 1,51 cm, a přispívá ke zhubnutí až 1,37 kg. Spalování tuků je doprovázeno zvýšením svalové tkáně. Při chůzi trénujete hýždě, čtyřhlavé svaly i svaly rukou, břicha a trupu. Zapojení více svalů znamená také rychlejší metabolismus.

Zdroj: https://caloriesburnedhq.com/calories-burned-walking/, https://www.physio-pedia.com/Walking_-_Muscles_Used, https://www.sharecare.com/health/benefits-of-walking/is-walking-good-exercise-obese, https://www.psypost.org/2022/09/experiment-reveals-that-a-one-hour-walk-in-nature-reduces-amygdala-activity-which-may-protect-mental-health-63972, https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/brisk-walk-exercise-heart-health-disease-b2211955.html, https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/walking-for-good-health, https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/5-surprising-benefits-of-walking, https://www.cnbc.com/2022/10/27/new-study-on-benefits-of-walking-frequency-speed-and-how-many-steps.html, https://cs.wikipedia.org/wiki/Srde%C4%8Dn%C3%AD_choroby, https://www.wikiskripta.eu/w/Obezita, https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/in-depth/walking/art-20046261