Měla to být noční můra, nakonec byl elektromobil v zimě lepší než můj starý diesel, tvrdí jeho majitel

Prý je elektromobil v zimě tou nejhorší možností, která existuje. I s těmito názory se lze setkat a musím říct, že jsem měl také obavy. Teď si ale říkám, že na podobné výmysly patrně přicházejí ti, kteří elektromobil nikdy neviděli. Natož aby v něm vůbec někdy seděli.

Když jsem si na jaře pořizoval elektromobil, byl jsem trochu nervózní kvůli všemu, co jsem četl o problémech s elektrickými auty v zimě. Už léta jezdím ve starém naftovém autě, a tak jsem byl zvyklý na jeho neduhy i záludnosti. Ale když nastala zima, ty chladnější dny, překvapeně jsem zjistil, že můj nový elektromobil je v zimě mnohem příjemnější než můj starý nafťák.

Mohlo by vás zajímat:  Světové metropole ukazují, že i velké město může být bezpečným místem. Tady budete jako doma

Jedna z největších výhod je, že díky aplikaci v telefonu můžu auto vyhřát ještě předtím, než do něj nastoupím. To znamená, že když ráno vstávám a je venku mráz, nemusím se trápit ve vymrzlém a studeném autě. Místo toho sedám do příjemně vyhřátého interiéru. Je to skvělý pocit, který mě každé ráno překvapí. Nejenomže si to v aplikaci můžu zapnout ručně, ale ono se to dá naplánovat i na konkrétní čas.

Další věc, která mě potěšila, je, že nemusím škrábat led ze skel. Díky tomu, že auto můžu vyhřát dálkově, led na oknech rychle povolí a já nemusím mrznout venku se škrabkou v ruce. Tohle byl vždycky jeden z nejméně oblíbených ranních rituálů, které jsem měl s mým naftovým autem. Teď přijdu a na sklech už žádný led není. A nemluvím jen o čelním skle, ale o úplně všech oknech. Jsou dokonale čistá.

Mohlo by vás zajímat:  Pracovat, nebo být na cestách: s dobrými pravidly a vybavením jde oboje skloubit dohromady

Co se týče dojezdu, tam jsem se obával, že v zimě rapidně klesne. Ale překvapivě to není tak zlé, jak jsem se bál. Ano, dojezd je trochu nižší než v teplých měsících, ale pořád dostatečný pro mé každodenní potřeby. Vzhledem k tomu, že dobíjím jednou až dvakrát týdně, je jasné, že toho nenajezdím tolik, abych byl z dojezdu nervózní. Ostatně, právě můj malý roční nájezd byl i důvod, proč jsem do elektra šel.

A co je nejlepší, náklady na ujetý kilometr jsou i při současných cenách elektřiny stále nižší než u mého starého naftového auta. Takže bych rád vzkázal všem internetovým „chytrolínům“, aby si něco nejdříve zkusili a potom to kritizovali. Je totiž jenom jediný argument, který v tuhle chvíli uznávám – vyšší cena. Ale jinak všechna negativa bývají jenom plky.

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek