Triky prodejců cílí na všechny smysly. Zákazníci pak vždy nakoupí více

Cílem prodejců je, abyste ve chvíli, kdy do jejich obchodu vejdete, odešli s co největším množstvím zboží. Proto se vás snaží nalákat na různé akce, třeba dva výrobky za cenu jednoho, výprodeje, velké slevy. Ovšem ne vždy opravdu jde o slevu. Nenechte se proto zmást.

Zvuky povzbuzují k nákupu

Existují ještě mazanější způsoby, jak vás přimět ke koupi, než jsou ty výše popsané. Například prodejci s úspěchem využívají neuromarketing. Co si pod tímto pojmem představit? Snaží se povzbudit váš nervový systém k tomu, abyste nebyli při nákupech tak opatrní a utratili nakonec více peněz, než jste plánovali. Podle Američanky Julie Bakerové v tom hraje roli třeba prostředí v prodejně. Sem řadíme například hudbu, která v ní hraje během nakupování. Hlasitost, druh i tempo zvuku, který slyšíme při procházení mezi regály, můžou velmi podstatně ovlivnit naše nákupní rozhodování. Například mládeži je servírována rychlejší a dramatičtější muzika, která ji má pobídnout k větším útratám.

Mohlo by vás zajímat:  Nejnovější trendy v alkoholu: daří se whisky, tequile i pivním speciálům
Zdroj obrázku: Freepik

Vzpomínky na vůni

Dalším trikem, který prodejci rádi využívají, je aromamarketing. O co jde? Ve hře je tentokrát vůně, kterou náš čichový orgán při putování prodejnou zaznamená. Impulsy v podobě vůní se dostávají do mozku, konkrétně do centra emocí. Mohou tak vyvolat velmi pozitivní pocity a vzpomínky, které zůstávají dlouho zasunuty v podvědomí. Prodejci sázejí na speciálně vyladěné vonné směsi, které lahodí lidskému čichu a přinutí nás se do obchodu vrátit.

Ochutnejte novinku

Další je chuť. Tam mají výhodu prodejci potravin, protože nový krém na ruce určitě ochutnávat nebudete. Zato když vám dokonale vypadající hosteska nabídne novou značku sušenek, kousek klobásky nebo sýra, nejspíše neodoláte. I takhle vypadají metody, jakými si vás prodejci snaží podmanit, abyste koupili i něco, co třeba vůbec nechcete a nepotřebujete.

Zdroj: https://www.techtarget.com/searchcustomerexperience/definition/neuromarketing