Potřebná motivace nemusí nikdy přijít. Spolehněte se raději na pozitivní návyky, které vás skutečně posunou

Pokud se chcete věnovat nějaké nové činnosti nebo hledáte změnu ve svém životě, tak se přestaňte spoléhat na motivaci. Pokud budete pořád jenom čekat na moment, který by vás popostrčil, je možné, že se nedočkáte.

Opravdu důrazně vám doporučujeme, abyste namísto čekání na svou vytouženou motivaci raději začali budovat jednoduché návyky, které vám ve výsledku pomohou mnohem více. Začněte s jednoduchými kroky a postupně se vypracujte až k denním návykům, které se budou opakovat a navazovat na sebe.

Tvorba nového návyku

Pro vytvoření nového návyku je nejlepší postupovat tak, že si zvolíte něco, čeho lze jednoduše dosáhnout. Například je pravděpodobnější, že pokud si dáme cíl, který nám zabere pár minut denně, tak ho splníme. Na rozdíl od cíle, který nám zabere i několik hodin. Dalším důležitým bodem při tvorbě nového návyku je základní pravidlo. Začněte vždy jen s jedním a nepokoušejte se o větší množství najednou. Většinou to dopadne tak, že nedodržíte ani jeden.

Zdroj obrázku: Freepik

Řetězové návyky

Tvoření takového návyku je možné jen za předpokladu, že již nějaké máte. Navíc je pro vás mnohem jednodušší, když svůj nový návyk navážete již na něco, co pravidelně děláte. Například pokud každý den venčíte psa, můžete si vybudovat následující řetězový návyk. Namísto chození se psem s ním můžete začít běhat. A tím jste si právě vybudovali řetězový návyk, který perfektně navazuje na jeden z vašich stávajících.

Vyhodnoťte, zda vám vše vyhovuje

Po čase se pokuste vyhodnotit, zda vám nový návyk vlastně vyhovuje. Je totiž naprosto v pořádku, pokud po pár dnech zjistíte, že zrovna tento návyk, který jste se rozhodli zavést, není ten pravý. Neházejte flintu do žita a pokuste se o něco jiného. Protože největšího úspěchu dosáhnete tak, že vás bude váš nový návyk i bavit nebo nějak jinak naplňovat!

Zdroj: https://www.psychologytoday.com/us/blog/prisons-and-pathos/202106/instead-waiting-motivation-build-habits