Tajemství dlouhověkosti odhaleno. Zdravý a dlouhý život může mít každý, stačí málo

Dlouhověkost je snem mnoha lidí, existuje mnoho rad, ale co k tomu doopravdy vede? Velice snadná odpověď: správná dieta, nebo spíš výběr potravin. Jaké to jsou? To se dozvíte uvnitř článku.

Fascinující čísla

O dlouhověkosti bylo vydáno mnoho knížek, článků i dokumentů. U našich severních sousedů, Poláků, byly zaznamenány údaje o nejdéle žijících obyvatelích, kdy se dožili úctyhodných 166 a 167 let. Nejdéle se dožívají lidé v Japonsku, kde je více než 70 000 lidí starších 100 let.

Míst, jaká jsou v Japonsku, je na světě více. Vysokého věku se dožívají lidé například v Itálii na Sardinii, Řekové na Ikarii, na poloostrově NicoyaKostarice a v Loma LinděUSA. Co mají ale tihle lidé společného? Jedinou věc, a tou je strava. Strava bohatá na rostlinyluštěniny (hlavně fazole).

Zdroj obrázku: Freepik

Dejte si pozor a raději se tomuhle vyhněte

Pokud se chcete dožít vysokého věku, tak se vyvarujte rychlého občerstvení. Vysoce zpracované potraviny vedou k mnoha onemocněním, zejména srdečním chorobám. Domácí dorty byste měli konzumovat málokdy, vyloučit by se měl cukr, včetně nápojů, zejména sycených.

Mohlo by vás zajímat:  Léto je plné sladkého ovoce, jen se zakousnout! Diabetici se ale musí držet zkrátka

Co tedy jíst?

Kostaričané patří mezi sortu vyvolených, kteří se dožívají vysokého věku. Konzumují především kukuřicipomeranče bohaté na vitamín C. V Řecku dominuje středomořská strava bohatá na mořské plody, zeleninuolivový olej a hlavně ryby. Italové si sem tam dají i to nezdravé jídlo, ale Sardinci, ti mají v oblibě červené víno. Pokud se to nepřehání s dávkou, jedna sklenička tu a tam má pozitivní účinky pro organismus.

Červené víno je cenným zdrojem:

  • draslíku,
  • hořčíku,
  • vápníku.

Antioxidanty působí proti stárnutí pleti.

Japonci se drží zásady „jezte, dokud nebudete syti z 80 procent“. Důležitou složkou jsou tofu a miso polévka. Kurkuma a zázvor patří k nejdůležitějším prvkům. Masa se obyvatelé Okinawy nevzdávají, na své si přijdou s vepřovým masem, ale nesmí se to přehánět.

Zdroj: https://www.denverhealthmedicalplan.org/blog/10-best-foods-longevity