Cholesterol lze snížit i přirozenou cestou. Stačí si dát jednoduše něco dobrého na zub

Cholesterol zastává významnou roli při správném trávení a vstřebávání tuků ve střevech, jelikož je přímo zodpovědný za syntézu žlučových kyselin, které jsou v těchto procesech nesmírně důležité. Cholesterol je taktéž součástí správně fungujících nervových buněk, a je tedy zodpovědný za fungování mozku. Problémem však je, pokud se nadbytek cholesterolu hromadí v těle. Jak cholesterol snížit?

Vysoký cholesterol a jeho vliv na tělo

Příliš vysoký cholesterol se objevuje zejména u lidí, kteří vedou nezdravý životní styl, jedí tučná jídla, kouří a pijí nadbytek alkoholu. Mezi příčiny vysokého cholesterolu nicméně také patří nízká fyzická aktivita člověka. Dokonce genetické předpoklady mohou způsobit zvýšenou hladinu cholesterolu a často je pozorována při onemocnění jater a i u žen po menopauze.

Nadbytek cholesterolu v těle může způsobovat řadu zdravotních komplikací. Cholesterol ucpává tepny a může způsobit infarkt nebo mozkovou mrtvici. Existuje však mnoho způsobů, jak vysoký cholesterol snížit.

Zdroj obrázku: Freepik

Potraviny, které pomohou snížit cholesterol

Mezi látky, které pomohou účinně snížit hladinu cholesterolu, se řadí omega-3 mastné kyseliny, které v nejvyšší koncentraci nalezneme v mořských rybách. Doporučuje se tedy zvýšená konzumace ryb, jako jsou makrely, sardinky, úhoři a lososi.

Mohlo by vás zajímat:  Vychovat z chlapce úspěšného muže je úkol každého rodiče. Přestaňte dělat tyto 4 chyby

Další potravinou, kterou lékaři doporučují konzumovat, je avokádo. Dle vědců dokáže už pouhé jedno avokádo denně účinně snížit hladinu špatného cholesterolu v těle. Obsahuje totiž kyselinu olejovou, která patří mezi omega-9 mononenasycené mastné kyseliny. Zkuste avokádo přidat do salátu či sendviče. Je skvělé.

Zvýšená fyzická aktivita

Nelze opomenout ani fyzickou aktivitu. Vědecké studie prokazují, že pravidelné cvičení stimuluje tvorbu a působení enzymů, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu. Nejčastěji se doporučuje aerobní cvičení, tedy chůze, běh či jízda na kole. Cvičení je třeba do našeho programu zavádět postupně a je důležité připomínat si, že pravidelná fyzická aktivita má blahodárný vliv na celý náš organismus.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/heart-disease/natural-remedies-cholesterol