Proti autorizovaným servisům mluví několik zásadních faktorů
Když se objeví problém s vozidlem nebo je potřeba provést kontrolu před delší cestou, každý řidič čelí dilematu. Musí se rozhodnout, kam přesně své auto zavézt. Existují dvě možnosti – autorizované servisy, které jsou provozovány pod konkrétní značkou, nebo neautorizované servisy. Autorizované servisy ale bojují s negativní pověstí mezi motoristy, kteří se jim záměrně vyhýbají.
Ceny práce a dílů
Obecně se hovoří o vysokých sazbách autorizovaných servisů. Konkrétní ceny samozřejmě závisejí na značce a stáří vozidla, které se opravuje. Nicméně je pravda, že v případě neautorizovaných servisů lze často najít levnější varianty. To je způsobeno tím, že neautorizované servisy nemají tak velké provozní prostory, velký počet zaměstnanců a další náklady, které by zvyšovaly jejich provozní náklady. Vyšší ceny v autorizovaných servisech se nevztahují pouze na práci, ale také na díly, které jsou použity při opravě. Autorizované servisy obvykle používají nové a originální díly, což zvyšuje jejich cenu. Naopak neautorizované servisy často používají neoriginální díly, které jsou technicky ekvivalentní, pouze bez loga automobilky. Tyto díly jsou obvykle levnější.
Volba dílů a oprav
Při potřebě výměny konkrétního dílu může nastat problém v autorizovaných servisech. Tyto servisy často vyžadují, aby díl byl nejen originální, ale také nový. To může značně ovlivnit cenu opravy. V neautorizovaných servisech není takový problém s neoriginálními díly a často se používají i repasované díly nebo díly z vrakoviště. Zejména u starších vozidel se takový přístup může vyplatit, přičemž může snížit náklady na opravu.
Komunikace s mechaniky
V autorizovaných servisech obvykle komunikujete s recepcí, která vás poté přepojí na vedoucího technika nebo jinou osobu za stolem. Tyto osoby mají často teoretické znalosti o vozidlech, ale nemusí mít přímou praktickou zkušenost. Naopak v menších neautorizovaných servisech mluvíte přímo s mechanikem, který bude na vašem vozidle pracovat. Tím získáte přímý přístup k informacím o problému, způsobu řešení a předpokládaných nákladech. Tato přímá komunikace s mechanikem může poskytnout větší jistotu a transparentnost ohledně opravy.
Zdroj: https://www.onedios.com/blog/unauthorized-vs-authorized-service-center