Ostatní kruhový objezd se dvěma jízdními pruhy nezvládají. Zatímco já jedu, oni stojí v kolonách
Kruhový objezd, moderní vymoženost současných silnic. Má zajistit efektivnější proudění dopravy a také vyšší bezpečnost. O tom, jak je to v reálu, hlavně na exponovaných místech, bychom mohli dlouze polemizovat. Je totiž pravdou, že co dobře vypadá a funguje na papíře, to může v reálu vypadat úplně jinak. Mnohdy za to ale mohou samotní řidiči.
Kruhový objezd s více pruhy
Základní kruhový objezd s jedním pruhem moc lidem problémy nedělá. Stačí si pamatovat, že ti, co po něm jedou, mají přednost. A že blinkr se dává až při výjezdu. Jinak je to poměrně jednoduchý typ křižovatky. Problém pro mnohé nastává ve chvíli, kdy se objeví kruhový objezd s více pruhy, který má dva pruhy na vjezdu, ale jenom jeden na výjezdu. V tu chvíli nastává obvyklá situace.
Vždy do vnějšího
Mnoha lidem za volantem, záměrně neříkám řidičům, se v hlavě rozsvítí varovná kontrolka. Nechtějí riskovat, že je někdo z vnitřního pruhu kruhového objezdu nepustí do toho vnějšího, aby následně mohli bez problémů kruhák opustit. A tak udělají vždy tu samou věc. Začnou se řadit vždy do pravého pruhu, který ústí do vnějšího. A co na tom, že kolona stejných „řidičů“ začíná i stovky metrů před kruhovým objezdem. Prostě se zařadí za ně. A čekají, než se k okružní křižovatce dostanou.
Levý prázdný, tak jedu
A potom se k takovému kruhovému objezdu dostane člověk, který umí jezdit a chápe, jak víceproudý kruhový objezd funguje. Automaticky zamířím do levého pruhu, dojedu bez zdržení až ke kruhovému objezdu a najíždím do jeho vnějšího pruhu. A když nastává čas opuštění, zkontroluji vnější pruh, dávám blinkr, přejíždím a později okružní křižovatku opouštím. A strach z toho, že to nevyjde? I kdyby, tak si daný kruhák obkroužím ještě jednou, to se přece nic neděje. Pořád to bude z hlediska úspory času lepší než stát dlouhou kolonu v pravém pruhu, stovky metrů před kruhovým objezdem. Jako ti, co se nesmyslně něčeho bojí.
Zdroj: Autorský text.