Zima opakovaně ukazuje, že jsou vozy SUV nepraktické. Ve městech i na horách je řidiči proklínají
Pohled na silnice i do portfolia automobilek prozrazuje, že jsou vozy SUV nesmírně oblíbené. Jak ty menší, označované jako crossovery, tak ty větší z plnohodnotné auto kategorie sport utility vehicle. Mnozí po takovém autě bez rozmyslu sáhnou a až později s první zimou zjistí, jak je takové auto vlastně nepraktické. Proč ho proklínat?
Výhled z vozu
Vysoký posez, pohodlnější nastupování, to jsou jasné benefity této karosářské verze. Negativa jsou tu ale také. Především horší výhled. I když máme sedadlo dokonale nastaveno, málokdy vidíme těsně před auto nebo za auto. Když potom potřebujeme manévrovat, třeba na zasněženém úseku, v ulici u zasněženého obrubníku nebo na parkovišti, je to velmi obtížné.
Očištění auta
Očistit malé auto do města není žádný problém. Stačí škrabka, obyčejný smetáček a vůz je za pár minut bez námrazy a sněhu. Ale velké SUV, to není tak jednoduché zbavit zimní nadílky. Dosáhnout až do středu čelního skla je někdy velké umění. A očistit sníh ze střechy, to se bez klasického koštěte nepodaří. Každý se proto raději modlí, aby nebyl mráz a ráno nesněžilo.
Chování v terénu
Vozy SUV vypadají na první pohled robustně, všestranně, což budí dojem, že si poradí i s terénem. A to je velmi mylný předpoklad. I když mají pohon 4×4, rozhodně to nejsou vozy primárně určené do terénu, natož aby se jednalo o offroady. Jejich maximum může být často zasněžená silnice, ale cokoliv náročnějšího už je nad jejich síly. A když takový vůz zapadne, má jeho řidič problém.
Šíře na silnici
Kdo jel někdy na horské, zasněžené, prohrnuté silnici, ten moc dobře ví, jak úzké zde dané komunikace jsou. Potkají-li se běžná auta, dokážou se vyhnout. Dvě SUV už ale mají vzhledem ke své šíři značný problém. A tak nezbývá než výrazně zpomalit a snažit se najet úplně k okraji. A doufat, že ten se s vozem neutrhne.
Zdroj: https://www.thehealthyjournal.com/faq/is-it-better-to-drive-a-car-or-suv-in-the-snow