Tato základní pravidla na silnicích nedodržují ani zkušení řidiči
Jedete-li za vozem s nálepkou upozorňující na řidiče začátečníka, budete si pravděpodobně dávat mnohem větší pozor než při jízdě za jinými auty. Ale základní pravidla na českých silnicích zdaleka neporušují jen nezkušení řidiči, problémy s nimi mají i mazáci. Ne snad proto, že by je neznali, většinou jim jen není pohodlné se těmito pravidly řídit. I proto je bezpečnost na našich silnicích v porovnání se zbytkem Evropské unie podprůměrná. A jak jste na tom vy, když dojde na tyto základy za volantem?
Pravým pruhem se nepředjíždí
V pravém dálničním pruhu většinou jezdí kamiony a autobusy, případně jiná pomalejší vozidla. Ale hlavně v okolí exitů se stává, že se pomalá auta stěhují do levého pruhu, aby umožnila dalším vozidlům vjet na dálnici. Právě v těchto oblastech se hojně vyskytují takzvané myšičky, tedy přejíždění z pruhu do pruhu, nebo podjíždění, tedy předjíždění v pravém pruhu. Netřeba dodávat, že oba tyto styly jízdy jsou velmi nebezpečné.
Jízda v přípojném pruhu
Je pravdou, že velká část českých dálnic nemá správně koncipované přípojné pruhy, a tak jsou podstatně nebezpečnější než stejné typy komunikací třeba v sousedním Německu. Jako řidiči nicméně musíme dodržovat pravidla a spokojit se s tím, co nám ředitelství silnic a dálnic nabízí. V přípojném pruhu bychom tak měli vydržet až k posledním desítkám metrů. Slouží k tomu, aby se na dálnici najíždějící vozidlo dostatečně rozjelo a jeho řidič získal odpovídající přehled o situaci na dálnici.
Využívání blinkrů
Nešvar typický pro řidiče z jihoevropských států se rozmáhá i na českých silnicích a hlavně kruhových objezdech – přestáváme využívat blinkry. Přestože nám instruktoři v autoškole neustále omílají, že blinkr je třeba použít při každé změně směru, ať už jde o předjíždění, objíždění překážky, nebo zatáčení, postupem času řidiči zleniví a blinkry využívají, jen když je to opravdu nutné.
Zdroj: https://axleaddict.com/safety/The-X-Most-Commonly-Broken-Driving-Laws