Střeva udržují celé tělo v rovnováze. Jejich zdraví podpoří přátelské bakterie

Naše střeva jsou velmi důležitá, co se týče potravin, které konzumujeme. Bohužel někteří lidé nekonzumují potraviny, které by byly plné zdravých bakterií, jež našim střevům prospívají. Většinou se do střev dostanou bakterie, které jsou škodlivé a brání tomu, aby mohla střeva fungovat. Proto je nutné do jídelníčku zařadit potraviny, které pomohou střevům znovu zastat svou funkci.

Jaké potraviny sníst, abyste ulevili střevům?

Dobré bakterie se nacházejí například v tvarohu. Ten je nejen plný vápníku, který je důležitý pro zdraví kostí, ale také bílkovin, které jsou velmi důležité, pokud pravidelně cvičíte. Jedná se o potravinu, která je lehce stravitelná díky probiotikům. Dobré bakterie, které tvaroh obsahuje, pomohou proti průjmu nebo nadýmání a pomohou také pročistit střeva.

Kombucha je potravina, kterou možná znát nebudete. Kombinuje kvasinky a bakterie a pokud si ji přidáte do čaje, způsobí fermentaci. Dostanete perlivý nápoj, který bude chutnat po jablkách. Kombuchy byste ale měli vypít pouze půl sklenice denně, protože jinak hrozí zvracení, bolesti hlavy nebo alergie.

Zdroj obrázku: Freepik

Oblíbené jsou kyselé okurky nebo kefír

Jogurt patří mezi nejsnáze stravitelné potraviny a je lepší než syrové mléko. Dobré bakterie, které jsou v jogurtu obsažené, rozkládají laktózu. Kefír zas napomáhá dobrému trávení a dokáže zmírnit bolesti žaludku. Nakládané okurky jsou velmi oblíbené zejména pro svou chuť. Kyselá okurka je také lehce stravitelná.

Syrová okurka je oproti kyselé stravitelná jen velmi těžce. Proto se vyplatí sáhnout po naložené, která je chutná a můžete si dopřát i větší množství. I tady ale dejte pozor, abyste to ho nepřehnali. Kyselé okurky se budou hodit zejména po alkoholovém večírku, protože vás rychle dostanou z kocoviny. Dopřát si ale můžete i další potraviny nebo si v lékárně koupit hotová probiotika.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/improve-gut-bacteria