Ranní i večerní trénink má své výhody. Hlavně ale musí člověku sednout

Plánujete udělat něco se svým postojem k životu? Chcete začít sportovat nebo chodit do posilovny, ale nevíte, jestli je vhodnější cvičit ráno, nebo před spaním? Jestli se nemůžete rozhodnout, budete muset vyzkoušet všechny varianty, které jsou k dispozici. Každé tělo bude na cvičení reagovat jinak a bude záležet jen na vás, jaké si vytvoříte podmínky.

Jaké jsou výhody a nevýhody cvičení před prací?

Začít cvičit je rozhodně velmi dobrý plán. Přemýšleli jste nad tím, jak naplánujete svůj den, abyste měli odcvičeno a zároveň nezanedbávali rodinu nebo pracovní povinnosti? Všechno má své výhody. Ranní cvičení je vhodné pro snížení krevního tlaku a také se vám vylepší spánek. V noci budete spát déle, ranní cvičení je tak vhodné pro ty, kteří mají vyšší krevní tlak nebo poruchu spánku.

Po ranním cvičení se pak budete cítit nastartovaní na celý den, a pokud si k tomu dáte také vydatnou snídani, rozhodně neuděláte chybu. Navíc budete mít dobrý pocit z toho, že již máte hotovo, a odpoledne či večer se budete moci věnovat své rodině. Ranní sportování může být efektivní a oprostíte se od stresu.

Chcete cvičit raději večer? Zkuste, co na to řekne vaše tělo

Večerní cvičení má samozřejmě také něco do sebe. Mnoho lidí totiž ráno nestíhá, a aby si udělali ještě půl hodiny času navíc, je nemožné. Někteří ani nesnídají a po cvičení je rozhodně vhodné si dát něco k jídlu, aby vám nebylo špatně. Lidé, kteří se rozhodli cvičit po práci, měli nižší hladinu kortizolu a došlo také ke snížení hladiny glukózy. V obou případech se vám zrychlí metabolismus a budete rychleji hubnout.

Největší přínos pro vás bude mít cvičení ráno nebo pak mezi 16. a 18. hodinou. Není to ale pro každého, protože každý člověk je individuální. Sami se rozhodnete, jestli vám vyhovuje ranní cvičení, nebo večerní sport. V létě se můžete vydat na kolo nebo na procházku, a to třeba v osm večer, když už jsou uložené děti. Pokud se ale ke sportu budete stavět negativně, vaše tělo bude proti cvičení protestovat.

Zdroj: https://www.cnet.com/health/fitness/when-should-you-exercise-morning-afternoon-or-night-backed-by-science/