Nejen v restauraci. Dýško potěší i hotelový personál, ideální částka ale neexistuje
Stejně jako nechat spropitné v restauraci, je slušnost nechat dýško hotelovému servisu. Lidé si to často neuvědomují, ale hotelový servis je služba jako každá jiná, a pokud jste s ní spokojeni, měli byste poděkovat. V tomto případě nějakou peněžní částkou.
Na toto téma se vyjádřil i známý odborník na etiketu, který řekl, že peníze byste měli nechávat každý den společně se vzkazem, že tato částka je právě pro ně. Mohli by si totiž myslet, že jste si tam zapomněli nějakou hotovost a tu by si vzít bez vzkazu samozřejmě nemohli. Je to bráno jako důkaz, že jste s jejich službami spokojeni, a pokud jim nic nenecháte, tak si mohou myslet, že něco udělali špatně.
Jaká je správná částka?
Stejně jako v restauracích necháváte zpravidla spropitné podle toho, kolik utratíte, pak i v hotelu byste měli nechat adekvátní ekvivalent. Na rozdíl od restaurací, zde není žádné konkrétní procento. Je tedy jen na vás, na kolik si ceníte například úklid ve svém pokoji. Když necháte pokojské například stovku za den, věřte tomu, že jí uděláte opravdu hezký den, ale i taková polovina rozhodně potěší a personál bude vědět, že jste spokojení.
V dražším hotelu nechejte větší dýško a naopak
Samozřejmě musíte brát v potaz i to, v jak drahém hotelu nocujete. Pokud třeba platíte tisíc korun za noc, pak stokoruna za úklid není úplně adekvátní. Proto si vždy nejprve propočtěte sami, jak by to mohlo být vhodné. Rozhodně se nemusíte bát, že se na vás budou dívat zle, když jim necháte jen symbolický příspěvek. Spousta lidí se neodhodlá ani k tomu a hotelový servis se na to určitě bude tak dívat.
A jak jste na tom vy? Necháváte v hotelu dýško, nebo si myslíte, že cena, kterou platíte za pokoj, je dostatečně velká? Každý to máme jinak a je jenom na nás, jak se k tomu postavíme.
Zdroj: https://www.rd.com/article/how-much-you-should-tip-hotel-housekeeping/