Nic se nesmí přehánět. Ve velkém množství se zdravé potraviny mění v nebezpečné jedy

Existuje mnoho článků, kde jsou popisovány pozitivní účinky potravin. Málokde ale zjistíte možná rizika, jestliže to přeženete s jejich množstvím. Dnes si posvítíme si na tyto potraviny:

  • chilli paprička,
  • čokoláda,
  • brambora,
  • mrkev.

Chilli paprička

Chilli patří k velice oblíbenému koření, ale najdou se i lidé, kteří se mu vyhýbají. Používá se často k dochucení pokrmů pro výraznější chuť. Jaká složka dělá chilli unikátní? Kapsaicin je odpovědí, jelikož tato přírodní chemikálie je zodpovědná za pikantnost koření. V malém množství je velice prospěšný, protože zlepší metabolismus, sníží bolest a množství volných radikálů a usnadní trávení tuků v těle. Naopak nadbytek kapsaicinu může být pro tělo nebezpečným.

Pravidelnou nadměrnou konzumací směřujete k problémům s žaludeční sliznicí, objevit se může pálení žáhy a reflux. Přemírou kapsaicinu si můžete pomalu poškozovat játra. Jaká je pro člověka smrtelná dávka? Na danou metu se člověk naštěstí jen těžko dostane. Musel by totiž pozřít 1,3 kg prášku najednou.

Zdroj obrázku: Freepik

Čokoláda

Oblíbená sladkost bez ohledu na věk. Pravidelnou konzumací, stejně jako ostatních mlsů, můžete přibírat na váze. Pokud patříte mezi milovníky této pochutiny, sáhněte raději po hořké. Nejen že obsahuje méně kalorií, je také bohatým zdrojem hořčíku. Hořčík je důležitý pro správné fungování oběhovéhonervového systému. Konzumace pár kousků je prospěšná, ale jaká je smrtelná dávka? Museli byste totiž sníst 80 tabulek hořké čokolády najednou.

Brambory a mrkev

Brambora patří k nejoblíbenějším přílohám a zelenině. Lze je totiž nachystat různými způsoby, ale najde se spousta lidí, co se brambor straní. Důvodem je množství sacharidů možnost přibírání na vázepřítomnost toxického solaninu. Solanin slouží jako ochrana před škůdci, ublížit může i člověku. Po jeho užití můžete pociťovat silné bolesti hlavy, horečku, svalovou paralýzu, a výjimečně i kóma či smrt

Oranžová mrkev je velkým zdrojem prospěšného betakarotenu (zdroje vitamínu A). Tato látka chrání před UV zářením, pomáhá pokožce, předchází zánětům a zpomaluje proces stárnutí. Pokud to přeženeme s konzumací mrkve, může nám hrozit otrava v podobě bolesti svalů a kloubů, poruchy funkcí jater, menstruačních poruch a smrti. 30 kg mrkve už je smrtelnou dávkou pro člověka.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/8-health-foods-harmful-in-large-amounts