Zvětšenou prostatu lze řešit přírodní cestou. Stačí jen malá změna jídelníčku

Postihuje nejčastěji muže nad 50, ale výjimkou nejsou i mladší ročníky, u kterých se objevují potíže s močením a nejen s ním. Zvětšení prostaty je pak důvodem pro návštěvu lékaře, ale doporučuje se i změna životního stylu a úprava jídelníčku pro zlepšení fungování prostaty. Jak preventivně dbát o prostatu?

Zvětšení i rakovina prostaty

S přibývajícími lety ubývá mužům hormon testosteron v těle a následkem toho dochází ke zvětšení prostaty, což se nejčastěji projevuje potížemi s močením. V některých případech však nemusí jít jen o její zvětšení, ale také rakovinu, proto je nutné vyhledat lékaře, který posoudí zdravotní stav. Kromě běžné farmakologické léčby je vhodné vyzkoušet také alternativní nebo bylinnou léčbu, kterou používali k léčbě prostaty už naši předci.

Bylinné čaje

Bylinky napomáhají vyčistit tělo od toxinů i zlepšit vylučování moči, působí příznivě na celé močové ústrojí. Na prostatu funguje dobře odvar z kopřivy, vrbovky, přesličky nebo maliníku. Důležité je pít alespoň jeden šálek denně.

Rajčata ke každému jídlu

Dalším lékem na prostatu jsou obyčejná rajčata, která obsahují látku zvanou lykopen, který působí antibakteriálně, antioxidačně a navíc má protirakovinné účinky.

Dýňová semínka proti zánětu

Dalším skvělým přírodním lékem jsou dýňová semínka, která působí protizánětlivě. V případě potíží s prostatou dobře funguje extrakt z dýňových semínek užívaný každodenně.

Zdroj obrázku: Freepik

Zinek pro obnovu mužnosti

Potíže s prostatou se objevují také při nedostatku zinku, vhodné je doplňovat tento minerál zelenou listovou zeleninou, luštěninami, houbami nebo zmiňovanými dýňovými semínky.

Pitný režim napomáhá odstraňovat toxiny

Správný pitný režim s dostatkem vody napomáhá ke správnému fungování organismu a odstranění toxinů z těla. Při potížích s prostatou se doporučuje vypít alespoň dva litry tekutin a bylinných čajů denně.

Zdravý životní styl a dostatek spánku

Stav prostaty odráží životní styl a jídelníček, proto je nutné žít zdravě, nekouřit, nepít alkohol a dbát na vyváženou stravu bohatou na ovoce, zeleninu, celozrnné výrobky s vlákninou a libové maso. Doporučuje se také dostatek spánku a zvýšení fyzické aktivity.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321079