Sušené meruňky předčí ty čerstvé v množství vitamínů i minerálů. Opatrnost je přesto namístě

Sušené meruňky jsou úžasně šťavnaté a obsahují velké množství živin, kvůli kterým byste je zaručeně měli zařadit do svého jídelníčku. Toto skvělé ovoce v sušené podobě podporuje imunitní systém a pomáhá pečovat o váš zrak. Pokud aktivně sportujete, rozhodně byste na ně neměli zapomínat. Podívejme se, jaké další výhody má jejich konzumace.

Jsou sušené meruňky zdravé?

Hodně lidí říká, že konzumace čerstvého ovoce je mnohem lepší než jeho sušené varianty. Většinou je to zajisté pravda, ale meruňky jsou velkou výjimkou. Proces sušení u nich snižuje procento vody a vitamíny s minerály jsou mnohem koncentrovanější než u čerstvého ovoce. Mají také mnohem vyšší obsah vlákniny, díky kterému jste po sušených meruňkách velmi sytí. Díky tomu jich nemusíte jíst tolik. A ve skutečnosti byste ani neměli, protože jinak můžete začít přibírat na váze.

Zdroj obrázku: Freepik

Z těchto důvodů se musíte při jejich konzumaci trochu hlídat. Pamatujte na to, že sušené meruňky mají více kalorií, vitamínů, minerálů i vlákniny, a proto byste měli být při jejich konzumaci opatrní. Asi 100 gramů čerstvého ovoce obsahuje 47 kcal. Na druhou stranu 100 gramů sušeného ovoce obsahuje neuvěřitelných 240 kcal. Stačí vám proto sníst jen dva nebo tři kousky a budete se cítit příjemně sytí.

Vlastnosti

Krásnou barvu tohoto ovoce podporuje přítomnost betakarotenu, který podporuje imunitu, zrak a krásnou pleť. Stejně tak meruňky obsahují vitamín B, C, E a niacin, které posilují imunitní systém a zpomalují proces stárnutí. Sušené ovoce je bohaté také na železo a bór. Důležitost železa jistě znáte, ale o bóru se příliš nemluví. Tato složka má ovšem velmi pozitivní vliv na metabolické procesy, kostru a urychluje hojení ran. Rozhodně byste jej proto neměli vynechávat ve své stravě. Pokud jíte hodně masa a uzenin, měli byste konzumovat také sušené meruňky, které pomohou organismu zbavit se přebytečných kyselin a usazenin.

Zdroj: https://www.brfarms.com/dried-apricot-nutrition