V základní verzi vozů nabízejí automobilky stále méně za více peněz

S rostoucími náklady na výrobu automobilů a s přechodem na elektromobilitu se zákazníci setkávají s klesající atraktivitou základních verzí automobilů. V minulosti byla základní výbava automobilů dostatečná pro většinu zákazníků, ale v dnešní době se stává stále méně přitažlivou. Automobilky nabízejí stále méně a zákazníci jsou nespokojeni s klesající hodnotou za své peníze. Tento trend se projevuje u všech značek a mnoho zákazníků si stěžuje na stále vyšší ceny a omezenou nabídku funkcí v základních modelech.

Chybí pořádný motor

I když jsou nová auta vybavena moderní technologií a nabízejí mnoho funkcí, mnoho zákazníků si stěžuje na omezení v motorizaci. Mnoho automobilů má stále menší objem motoru, což se projevuje v nižší výkonové hodnotě a horší dynamice. Navíc některé automobilky už nenabízejí dieselové motory, což může být problémem pro zákazníky, kteří potřebují auto pro časté a dlouhé cesty. Se stále rostoucími cenami nových aut tak není pro mnoho lidí koupě nového auta již tak lákavá, jak bývala dříve.

Mohlo by vás zajímat:  Rozmrazit zámek u auta lze i bez speciálního prostředku. Geniální trik vyjde na pár korun
Zdroj obrázku: Freepik

Vyšší spotřeba, méně výkonu

Přestože automobilky se snaží zdůraznit pozitiva nových modelů a především jejich moderní výbavy, mnoho zákazníků se stále více zaměřuje na výkon a spotřebu motoru. Trend downsizingu, tedy snižování objemu motorů a nahrazování výkonu turbodmychadlem, je stále běžnější, ale to se negativně projevuje na výkonu vozů, zejména při plné zátěži nebo při jízdě v kopcovitém terénu. Zákazníci tak začínají uvádět, že když už mají utratit velké množství peněz za nové auto, očekávají výkonnější motor a nižší spotřebu.

Mohlo by vás zajímat:  Začněte nový rok zdravě: mandarinky jsou to nejlepší, co svému tělu v zimě dát

Za normální auto si připlatíte

Zatímco základní motorizace nových aut stále častěji nabízejí downsizing a nedostatečnou výkonnost, automobilky sází na takzvané ostré verze. Tyto verze se však často od svých základních protějšků liší jen minimálně – jde jen o lehké kosmetické úpravy a pod kapotou se skrývá obyčejný motor. To však není nutně špatná věc, protože ostré verze cílí na zákazníky, kteří hledají spíše normální auto, ale chtějí mít něco navíc. Avšak otázkou zůstává, zda jsou tyto verze skutečně řešením, nebo jen marketingovým tahem automobilky, který má nalákat zákazníky a zvýšit prodeje.

Zdroj: https://www.autoweek.com/news/industry-news/a35377165/low-volume-manufacturers-law-engines/