Ojeté SUV může být v horším stavu než jiný typ vozu

Češi SUV milují. A to navzdory tomu, že tuzemské podmínky nejsou s výjimkou některých horských oblastí nijak náročné a že se tahle robustní a těžká auta do městského provozu příliš nehodí. Tím spíše, že česká a moravská města si vesměs zachovávají svůj historický ráz, a tak mají spíše úzké uličky a jen minimum parkovacích míst, která tak tak dostačovala v dobách, kdy osobní auto měla jen každá třetí rodina. SUV každopádně tvoří velkou část trhu nových, ale i ojetých aut. A právě s ojetými SUV bývají často potíže.

Mohlo by vás zajímat:  Motor ojetého vozu prověří pohled pod kapotu i pod samotné auto

SUV není tank

Ano, SUV je vhodné do náročnějších podmínek, třeba v Alpách najde skvělé uplatnění. Ale zároveň stále platí, že jde o silniční vůz. Dojet na chatu s ním sice můžete i po polní cestě, ale tahle jízda autu příliš svědčit nebude. A někteří se ve svých SUV vydávají třeba i do lesa, kde naloží plný vozík palivového dřeva. Jízdou v takovém terénu si můžete poškodit tlumiče nebo podvozek. A případný kupec ojetiny vůbec nemusí tušit, v jakém stavu tyhle komponenty jsou.

Mohlo by vás zajímat:  Rozšířený trik pro úsporu paliva nemá ve skutečnosti žádný význam
Zdroj obrázku: Freepik

Druhé auto v rodině

Ani nákup SUV, které předtím sloužilo jako druhé, nebo dokonce třetí auto v rodině, nebývá šťastnou volbou. S takovým autem obvykle jezdí méně zkušení řidiči, ať už jde o manželku, nebo třeba děti s čerstvým řidičákem. Asi tušíte, že takové auto bude trpět stylem řízení nezkušeného řidiče, nápor odnese hlavně převodovka, pokud není automatická, ale také motor nebo brzdy. Takové auto mívá sice najeto málo, ale jeho stav obvykle počtu kilometrů na tachometru neodpovídá.

Mohlo by vás zajímat:  Najíždění na dálnici a její opouštění vyžaduje dodržení několika pravidel

Skrytá koroze

S parkováním v Česku je potíž, a čím větší auto, tím komplikovanější je najít vhodné parkovací stání. Pokud tedy nemáte k dispozici garáž. Právě SUV pak často mívají z parkování drobné šrámy a oděrky. Ty sice původní majitel před prodejem zamaskuje, ale obvykle se s tím namáhá skutečně až před nabídnutím vozu k prodeji. Mezitím se pravděpodobně do těchto oděrek dala rez, která se bude karoserií prožírat i pod novou vrstvou laku.

Zdroj: https://www.daveyautosales.com/buying-used-vehicles/5-reasons-buy-used-suv-vs-new/