Tyto tipy zaberou na bolavá kolena a nepříjemné křupání

Trápí vás bolavá kolena? Ozývá se při jejich ohýbání nepříjemné křupání? To je obvykle první známka degenerativního onemocnění. Zde je pár tipů, jak jeho vývoj zpomalit a zmírnit bolesti. Především investujte do bot s dobrou podrážkou. Měla by být měkká a pružná. Ideální volbou je sportovní obuv, která tlumí nárazy. Pokud nosíte podpatky, neměly by být vyšší než 4,5 centimetrů.

Choďte pravidelně na procházky

Alespoň třikrát týdně jděte na třičtvrtěhodinovou procházku. Choďte po měkkém terénu, například zpevněných lesních cestách. Pokud máte sedavé zaměstnání nebo rádi dlouho sledujete televizi, dávejte si pravidelné přestávky. Pokud například sedíte déle než půl hodiny, vstaňte a proveďte jednoduché cvičení, například přitahujte střídavě kolena k hrudi nebo se protáhněte.

I stres může způsobovat nepříznivé změny v synoviální tekutině, která obaluje chrupavku v koleni a zajišťuje jeho plynulý pohyb. Proto se snažte zůstávat v klidu a případně se věnujte meditacím. Degeneraci kloubní chrupavky může oddálit i pití jedné čajové lžičky rybího tuku denně. Do stravy zařaďte lněná semínka, vlašské ořechy a vejce.

Mohlo by vás zajímat:  Doplňky stravy jsou zbytečné. Nejdůležitější vitaminy tělu dodá vyvážený jídelníček

Vstávejte opatrně

Vyhněte se přílišnému ohýbání kolen. Nehrbte se a nesedejte si na paty, při úklidu si raději klekněte. Na nákup si berte tašku na kolečkách nebo batoh. Při vstávání ze židle nebo z křesla se nejprve podepřete rukama, abyste kolenům ulevili. Pokud spíte na zádech, podložte si kolena malým polštářem nebo srolovanou dekou. V zimním období noste na kolenou ochranné pásky, aby vám při chůzi neprochladla.

Dopřávejte si pravidelně masáže a obklady. Naplňte bavlněný sáček hráškem, ohřejte ho v troubě a krouživými pohyby s ním masírujte kolena. Dále nastrouhejte kousek zázvoru, vymačkejte z něj šťávu a smíchejte se stejným množstvím olivového oleje. Promíchejte a vtírejte do kolene. Zábal vyrobíte z jedné a půl sklenice bílé hořčice, kterou přiložíte ke kolenům a omotáte elastickým obvazem.

Zdroj: https://www.prevention.com/fitness/a20455297/exercises-for-cracking-knees/