Prodejte auto a bude na zvýšení mezd. I jiné nesmysly zaměstnanci říkají firmám
Zaměstnanci chtějí pracovat za co nejvyšší mzdu, podnikatelé chtějí platit co nejméně. To je přirozený, běžný a logický stav. Je právem zaměstnance chtít za svou práci adekvátní mzdu. Proto řada z nich žádá zvýšení. Když však šéf přijde s vysvětlením, že není kde brát, přichází ze strany zaměstnanců ne úplně logická argumentace.
Prodej auta a jiné argumenty
Nejčastěji se majitelé firem mohou setkat s požadavkem, aby prodali své auto. A rázem bude na zvýšení mezd. Zvláště časté je něco podobného ve chvíli, kdy majitel firmy nemá tu nejobyčejnější ojetinu za pár desítek tisíc, ale už něco lepšího, v ceně přes milion.
Prodej auta ale není jediným návrhem ze strany zaměstnanců. Často mohou svým šéfům i majitelům firem vyčítat jejich volnočasové aktivity, tedy zájmy a koníčky. I ty něco stojí, a když se jich člověk vzdá, peníze zbydou. Mnohdy jim vyčítají třeba i zahraniční dovolené, pokud by se neuskutečnily, měli by peníze pro zaměstnance.
Nesmyslné argumenty
Proč jsou tyto argumenty nesmyslné? Protože neřeší problém z dlouhodobého hlediska. I kdyby majitel nejel na dovolenou a prodal auto, vyřešil by problém jenom na chvíli. Třeba pár měsíců. Když by peníze z prodeje vozu došly, co potom?
Za cenou auta je třeba vidět i něco jiného. Ač v ceníku může mít hodnotu 1 milion, z pohledu firmy je cena často jiná. Už jenom díky možnosti odečtu DPH nebo díky možnosti snížení daňového základu. Nehledě na to, že prodávaná ojetina, byť i den stará, nikdy nedosáhne ceny nového auta.
A když už by se majitel firmy rozhodl, že opravdu dovolenou oželí a auto prodá, mohli by zvýšení mezd brát někteří jako výsměch. Rozdělit statisíce za auto a dovolenou mezi zaměstnance větší firmy by v konečném důsledku znamenalo, že by si každý přilepšil možná tak o pár desítek, maximálně stovek korun. Je to opravdu částka, za kterou by lobboval?
Zdroj: https://www.totaljobs.com/advice/how-to-ask-for-a-pay-rise