Problémy s parkováním mezi dvě čáry mohou souviset i se samotným autem
Kdyby se vás někdo zeptal, jaké parkování je nejtěžší, pravděpodobně bez zaváhání řeknete, že to podélné. Není proto překvapivé, že právě na zaparkování auta mezi dva stojící vozy na kraji silnice se instruktoři autoškoly záměrně zaměřují, a tak jsme ho během cvičných jízd všichni opakovaně drilovali. Ale ukazuje se, že čeští řidiči mají trochu nečekaný problém na velkých parkovištích, kde se parkuje vedle sebe. Zejména v situaci, kdy na parkovišti není mnoho jiných aut, a tak se neparkuje mezi dva jiné vozy, ale lidově řečeno mezi dvě čáry.
Co je to za nemehlo?
Řidiči, kteří na takové parkoviště dorazí později, pak zhusta proklínají nemehlo, které nezaparkovalo doprostřed parkovacího místa tak, jak by bylo záhodno, ale těsně u kraje, takže vystupování z druhého vozu je o poznání komplikovanější. Asi vás překvapí, že řada takto zaparkovaných aut není nesprávně zaparkována úmyslně, jde zkrátka o nedostatek cviku a někdy i času. Zaparkování mezi dvě čáry totiž není až tak jednoduché.
Vysoké SUV
Na vině jsou trochu překvapivě nejen schopnosti řidiče, ale také konstrukční řešení moderních aut. Zejména vyšší a robustnější SUV mají na čáry bezprostředně před sebou a pod sebou velmi špatný výhled, netrefit nájezd v takovém voze proto nebývá nic neobvyklého. A skutečnost, že jsou tyhle vozy obvykle širší než jiné modely, situaci ještě zhoršuje, SUV totiž mají kolem sebe méně místa, i kdyby byla zaparkovaná správně.
Nechte auto, ať vám pomůže
A přitom je to právě auto, které může svému řidiči s parkováním nejvíce pomoci. Prakticky všechny vozy dnes mají nejen parkovací asistenty, ale také software, který hlídá krajnice a udržování správného směru. Tenhle asistent může pomoci i při parkování mezi dvě čáry, které funguje na stejném principu. Stačí ho aktivovat také pro parkování. A někdy stačí jen začít sledovat, jak vás při parkování naviguje.
Zdroj: https://www.wikihow.com/Park-in-a-Parking-Lot