Parkování mezi dvě čáry dělá řadě řidičů problémy. Pomoci jim může asistent v autě
Tenhle typ parkování je mnohem běžnější než kdy dřív. Zatímco v minulosti většina aut stávala v ulicích, ať už podélně, nebo úkosem k vozovce, dnes je běžné stavět nové budovy i s rozsáhlými parkovacími domy nebo podzemními parkovišti, na kterých se parkuje kolmo ke směru jízdy, tedy lidově řečeno mezi dvě čáry. A přestože by většina řidičů měla mít tento styl v malíčku, na parkovištích pravidelně narazíte na auta, která jsou zaparkovaná chybně. Čím to, že s parkováním mezi čáry má tolik řidičů potíže?
Chybějící praxe
Přestože jde o jeden z nejběžnějších způsobů, jak dnes zaparkovat, a také o nejběžnější způsob při parkování mimo ulici, řadě řidičů chybí praxe. V autoškole se instruktoři věnují primárně podélnému parkování mezi dva zaparkované vozy, které chce cvik a které si studenti během jízd poměrně rychle osvojí. Parkování mezi dvě čáry je zdánlivě tak jednoduché, že se na něj v autoškole nedostane. Studenti jsou maximálně navedeni, aby zaparkovali mezi dvě auta, což je o poznání jednodušší.
Moderní vozy
Moderní auta nejsou tak trochu paradoxně na tenhle způsob parkování příliš vhodná. Takovým typickým nevhodným vozem je SUV, které je na svou interiérovou velikost vždy poměrně robustní, a to i do šířky. Kromě toho mají SUV vyvýšenou kabinu, a tak je výhled z nich na čáry, které jsou těsně vedle auta, prakticky nemožný.
Nevyužívání asistentů
Tuhle svou nevýhodu vyvažují SUV, a zdaleka nejen ta, celou škálou asistentů, včetně těch parkovacích. Třeba zadní parkovací kameru a senzory sice při tomto stylu parkování nevyužijete, ale pomocníka, který vám má v běžném provozu pomoci usnadnit držení se v jednom jízdním pruhu, ano. Ten je totiž určený ke sledování čar na okraji vozovky a umí se přizpůsobit i v případě, že mezi dvě čáry parkujete. S využitím takového asistenta tak může mezi dvě čáry snadno zaparkovat každý, ne každý řidič o něm ale ví.
Zdroj: https://www.wikihow.com/Park-in-a-Parking-Lot