Brouzdání internetem opravdový odpočinek nepřinese. Do pohody hodí jiné činnosti

Zdá se vám, že v poslední době se vracíte z práce vystresovaní, zkrátka vyčerpaní? Bohužel tento obrázek je odrazem dnešní doby, kdy příliš stresu škodí organismu a způsobuje únavu. Jakmile přijdete domů, tak si chcete sednout, podívat se na nějaký seriál, film, přečíst knížku, zahrát hry nebo jen tak brouzdat internetem a dívat se na televizi. Jestli máte psa, tak ještě s ním zajdete ven, a už máte večer. Nezbývá nic jiného než se jít osprchovat, vyčistit zuby a pomalu se uložit do postele s cílem usnout. Ráno vstanete, ale cítíte se unavení, jak je to možné? Ukazuje se, že špatně relaxujete.

Ačkoliv se zdá, že brouzdání internetem může být relaxační činností, výsledek je opačný. Během surfování je silně využíván mozek, který si tak moc neodpočine.

Naučte se správně relaxovat…

Co taková představa, že se mrknete opět na film nebo seriál, který znáte? Výsledky byly různé, ale nejčastější byly pozitivní výsledky. Sledování známých titulů má pozitivní účinek. Jaký? Dopředu už víme, jak dopadnou určité situace, takže nás to nebude stresovat a naopak se zvýší tvorba dopaminu, hormonu štěstí.

Pro představu, další činností, která snižuje hladinu stresu, je hraní her, a to až o 21 %. O něco lépe dopadla procházka. Procházka dokáže snížit stres až o 42 %. I když pomáhá, tak u některých lidí může vyvolat špatné myšlenky, kdy začnou přemýšlet o problémech.

Zdroj obrázku: Freepik

Vychutnejte si oblíbený šálek čaje či kávy a zkuste si zapnout hudbu

Což takhle dát si čaj nebo kávu? Ano, to je vynikajícím nápadem. Pitím šálku oblíbeného nápoje můžete snížit stres až o 54 %. Oblíbený rituál, vůně a chuť kávy či čaje vyvolává pocit odpočinku. Sloučeniny obsažené v čaji či kávě snižují hladinu stresu.

Poslechem své oblíbené hudby můžete rovněž snížit úroveň stresu, a to až o 61 %. Počítáme ale s tím, že posloucháte hudbu, která vás uvede do pohody, a ne žádnou rychlou, nebo doslova motivující, kdy vám stoupne adrenalin nebo tepová frekvence.

A máme tu vítěze…

Nejúčinnější formou, jak zahnat stres, je čtení knih! Tato jedna z nejstarších činností snižuje stres až o 68 %. Už během šesti minut pocítíme tyto účinky:

  • zpomalení tepu,
  • regulaci a snížení svalového napětí.

Čím déle čteme, tím více a lépe odpočíváme. Čtením jsme vtáhnuti do děje nebo do pocitu uvědomění.

Zdroj: https://www.webmd.com/balance/guide/blissing-out-10-relaxation-techniques-reduce-stress-spot#1