S nespavostí zatočí nejlépe dobré jídlo. Známé ovoce dopřeje klidný spánek

Budete se divit, ale nespavost můžete porazit díky ovoci, které běžně konzumujete. Nebo na něj naopak zapomínáte a měli byste ho začlenit do svého jídelníčku. Pomoci vám totiž mohou fíky, banány i třešňová šťáva. Jak vám ovoce pomůže s usínáním a kdy byste ho měli jíst? Na to se dnes podíváme, protože zdravý spánek je úzce spojený s naším zdravím a množstvím energie, kterou máme během dne.

Chutné ovoce i ryby, které vám pomohou usnout

Melatonin je spánkovým hormonem, který reguluje spánek. Melatonin v těle ovlivňuje tryptofan, který můžete najít v třešňové šťávě. Použití je přitom velmi jednoduché. Stačí, když před spaním vypijete sklenici této úžasné tekutiny. Poté zhasněte světla a vypněte televizi, abyste podpořili funkce mozku. Ten si musí uvědomit, že je čas jít spát, a díky tomu zvýší produkci melatoninu.

Třešňová šťáva ale není jediná, která vám pomůže v boji proti nespavosti. Mezi další potraviny, které jsou bohaté na tuto složku, patří také banány, sušené fíky, maso (hlavně krůtí), tuňák, dýňová semínka, sójové boby, ovesné otruby nebo vejce. Nejlepší je, když si některou z těchto potravin dáte k večeři, což zvýší množství melatoninu ve vašem těle a budete se cítit více unavení.

Mohlo by vás zajímat:  Ideální dobu spánku jde spočítat. Při dodržení spánkových cyklů se vždy probudíte svěží
Zdroj obrázku: Freepik

Další možnosti, jak zvýšit melatonin

Hladina melatoninu se také zvýší, když sníte hrst malin nebo lžíci malinové konzervy. Banány jsou skvělým zdrojem tryptofanu, ale také hořčíku, bez kterého se vám bude v noci špatně spát. Zároveň hořčík pomáhá k uklidnění, upravuje svalové napětí a podporuje léčbu chronické únavy. Samotné potraviny vás ale pochopitelně neuspí. Právě proto je můžete konzumovat i během dne, a přitom neusínáte. Musíte udělat ještě pár kroků, které vám pomohou k nerušené noci.

Minimálně hodinu před spaním vypněte a odložte všechny technologie (televizi, mobilní telefon, tablet apod.). Skvělé je také vypnout nebo ztlumit světla a místo lustru nebo lampy si zapálit pár svíček. Ideální jsou svíčky s levandulí, která příjemně uvolní a pomůže v klidu usnout.

Zdroj: https://www.sleepfoundation.org/nutrition/food-and-drink-promote-good-nights-sleep