Při bolestech hlavy není nutné hned sahat po lécích. Úlevu přinesou jednoduché triky

Bolest hlavy bývá velice častou, ale zato nepříjemnou záležitostí. Pokaždé nemusí jít o migrénu, bolest hlavy může být zapříčiněna stresem, únavou nebo špatným spánkem. Mnoho z nás sahá po lécích proti bolesti hlavy, ale existují i určité alternativy, které jsou přírodní, o jaké se jedná?

Než se pustíte do polykání léků nebo do jedné z alternativ, položte si sami sobě otázku, zda dodržujete pitný režim. Mnoho z nás si neuvědomuje, že za potíže může často nedostatečný pitný režim nebo strava chudá na vodu. Po doplnění tekutin by bolesti měly zmizet v rozmezí 30–180 minut. Pamatujte, že máte pít dostatek vody během celého dne, ne v jeden okamžik, pak hrozí naopak problémy.

Použijte obklady nebo bylinky

Při bolestech hlavy pomáhají studené obklady na čele. Přiložte je na 15 minut, potom si dejte 15 minut pauzu a takto stále dokola, až do zmizení bolesti. Můžete použít i teplý obklad. Ten na rozdíl od studeného přiložte na zátylek a krk. Bylinky jsou výborné při bolestech hlavy. Meduňka pomáhá na bolesti hlavy způsobené stresem, máta ulevuje při bolestech hlavy a záchvatech migrény. Obsahuje totiž mentol, který má protizánětlivéanalgetické vlastnosti. Dále se používají:

  • heřmánek,
  • kořen kozlíku lékařského,
  • japonské ginkgo,
  • kaštanový pyrethrin.
Mohlo by vás zajímat:  Ovesné vločky k snídani nastartují organismus, zasytí a dodají energii na celý den
Zdroj obrázku: Freepik

Hřebíček pomáhá při bolestech zubů, to se ví, ale jak pomáhá na bolest hlavy? Můžete si vyrobit pastu, kterou nanesete na čelo. Musíte si nachystat 1/4 čajové lžičky prášku z hřebíčku, který smícháte s jednou čajovou lžičkou skořicového oleje. Hřebíčkový olej můžete použít na potření čela, spánku nebo do koupele.

Vyzkoušejte masáž

Na masáž hlavy si můžete zajít k odborníkovi nebo si ji nechat provést od někoho doma. Amatér by si měl dávat pozor, aby příliš netlačil konečky prstů na hlavu.

Dalším tipem je zůstat v tmavém prostředí bez zbytečného světla obrazovek. Také je důležité zjistit, zda to nepřeháníme s některými potravinami, které mohou vyvolávat bolesti hlavy. Totéž platí i u spánku. Pokud nespíme dostatečně dlouho nebo spíme naopak až moc, mohou se dostavit právě potíže s bolestí hlavy.

Zdroj: https://massagetherapypaloalto.com/massage-benefits/self-massage-headache-relief/, https://www.healthline.com/health/ice-packs-for-headache, https://www.countryliving.com/uk/wellbeing/g22633662/natural-headache-remedies-herbs/, https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/21517-dehydration-headache, https://www.webmd.com/migraines-headaches/5-ways-to-get-rid-of-headache, https://www.nhs.uk/conditions/headaches/, https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/chronic-daily-headaches/in-depth/headaches/art-20047375