Prášky na spaní nejsou řešením. Skutečně kvalitní spánek přinese něco úplně jiného

Jestli večer nemůžete usnout, ale přitom jste hodně unavení, zapomeňte na prášky na spaní a podobné medikamenty, které by vám časem mohly spíše uškodit. Raději se zaměřte na večerní rituály, dýchací techniky nebo bylinky, které vám pomohou znovu nastartovat zdravý spánek a vy se budete každé ráno probouzet odpočatí.

Užívání pilulek je sice hračka, ale mohou nadělat hodně škody

Léky na nespavost jsou sice řešením, ale rozhodně nepatří mezi dlouhodobé. Na lécích se snadno můžete stát závislými a později by bylo usínání bez nich opravdu špatné. Raději se zaměřte na přírodní metody, které vám pomohou a můžete je praktikovat kdykoliv. Vyplatí se je vyzkoušet, protože na každého bude fungovat něco jiného.

Cílem takových technik je například dělat podobné věci každý večer. Člověk si snadno zvykne na stereotyp, a pokud budete vědět, co vás každý večer čeká, bude se vám lépe usínat a ráno také vstávat. Choďte spát ve stejnou hodinu, protože jedině tak mozek připravíte na to, že se jde spát, a opravdu se vám spánek zkvalitní. Ložnici byste také měli na několik minut denně větrat. Nemusíte dlouho, stačí 15–‍20 minut. Na spaní je ideální teplota kolem 18 stupňů.

Zdroj obrázku: Freepik

Pozitivní myšlení je základ úspěchu

Hodinu předtím, než se chystáte spát, byste měli vypnout nejen televizi, ale také telefon a další elektroniku. Pokud často u televize usínáte, nezapomeňte ji na vypnutí nastavit. Důležité je také myslet na pozitivní věci. Řekněte si nahlas, co vás následující den čeká. Nadechněte se, zhluboka vydechněte a představujte si přitom jen příjemné věci, které vás na spánek naladí.

Pomoci si můžete také lehkou masáží nohou. Smíchejte 3 kapky esenciálního oleje s levandulí se lžící oleje. Vetřete olej do dlaní a masírujte si celá chodidla. Pokud máte doma masážní kartáč, vezměte ho do ruky a masírujte si spodní stranu každé nohy. Postačí 3 minuty večer před spaním. Doporučuje se také spát na levém boku. Můžete si rovněž zacpat pravou nosní dírku a dýchat rovnoměrně. Uklidníte si tlak a rychleji usnete.

Zdroj: https://www.nbcnews.com/better/health/16-ways-get-better-night-s-sleep-without-popping-pill-ncna756311