Pijete často alkohol? Na co byste si měli dávat pozor?

Každý, kdo alespoň jednou zkusil alkohol, tak ví, že to není bezpečné. Při pravidelné konzumaci hrozí zdravotní komplikace, které mohou vyústit například v rakovinu. V malém množství ale podle některých nemá na tělo a naše zdraví zásadní vliv. Dokonce může v některých případech i pomoci. Jak se na tuto informaci dívají odborníci? Jedna sklenice vína nebo piva by měla pomoci strávit těžká jídla nebo pomoci usnout.

Vědci se už roky dohadují, jestli je alkohol v malé míře zdravý

Vědci se bohužel nemohou shodnout v názoru, jak moc je alkohol nebezpečný. Pokud ho pijete v malém množství, je možný, že bude zdravý prospěšný. Tady ale bude záležet na tom, o jaký alkohol se bude jednat. Jedni si myslí, že alkohol neublíží, druzí jsou opačného názoru. Japonští vědci se rozhodli prozkoumat tento zajímavý názor.

Studie uvedla, že se jí zúčastnilo na 120 000 lidí, kteří pili saké, pivo, dvě unce whisky nebo šest uncí vína. V tomto případě byl alkohol klasifikován jako jeden nápoj. A lidé, který si ho dávali jednou denně, byli označeni jako pijáci. U této skupiny se ale ukázalo, že mají vyšší riziko rakoviny, než je tomu u lidí, kteří si alkohol dávali pouze zřídka. Mezi nemoci, kteří mají hlavně pijáci, patří rakovina hrtanu, jícnu nebo jater.

Japonci reagují na alkohol jinak než obyvatelé jiných zemí

Díky výzkumu se zjistila také souvislost mezi rizikem rakoviny a množství konzumovaného alkoholu. Případy rakoviny se objevily také u lidí, kteří alkoholu neholdují vůbec, tam je ale nutné brát v potaz ještě další faktory. Studie ale byla provedena pouze na Japoncích, kteří mají jiné organismy než ostatní lidé.

Proto není jasné, jestli je vhodné brát tento výzkum vážně. Lékaři se shodli na názoru, že i tento výsledek je nutné brát jako výstrahu těm, kteří se alkoholu oddávají pravidelně a ve větších dávkách. Pokud si jednou za 14 dní zajdete na večírek a opijete se, bude vám sice ráno špatně, ale tělo to zvládne. Jestli byste si ale dopřávali každý den, už si koledujete o pořádný problém.

Zdroj: https://www.healthdirect.gov.au/top-7-tips-for-safe-drinking