Omega-3 mastné kyseliny jsou zásadní. Při jejich nedostatku tělo trpí a volá o pomoc

Pokud se stravujete nezdravě, navštěvujete fastfoody a holdujete sladkostem a alkoholu, možná budete mít v těle nedostatek omega-3 mastných kyselin, které jsou ale důležitou součástí potravin. Správná hladina těchto kyselin umí zajistit dobrou imunitu a díky nim se budete cítit mnohem lépe, protože ovlivňují také funkci oběhového nebo nervového systému.

Sledujte své tělo, které si včas řekne, že potřebuje doplnit omega-3

Existuje několik příznaků, podle kterých poznáte, že máte v těle nízkou hladinu omega-3 mastných kyselin. Proč jsou ale tyto mastné kyseliny tolik důležité? Patří mezi zdravé tuky, které můžete tělu dodat například konzumací tučných ryb, ořechů nebo vajec. Nachází se také v olejích, zkusit můžete i méně známé druhy, jako je lněný nebo ostružinový. Bohatě ale postačí řepkový. Pokud budete mít mastných kyselin nedostatek, dostaví se několik příznaků, které mohou vyústit ve zdravotní problém.

Zdroj obrázku: Pixabay

Mezi takové kyseliny patří například dokosahexaenová (DHA), kyselina eikosapentaenová (EPA) nebo kyselina α-linolenová (ALA). Jejich nedostatek může způsobit snížení krevního tlaku, zvýší se naopak hladina špatného cholesterolu. Konzumací potravin, které obsahují omega-3, zvýšíte svou imunitu a budete mít nižší riziko cukrovky. Mezi hlavní příznaky jejich nedostatku patří velká únava, nemožnost usnout nebo větší náchylnost k alergiím a infekcím.

Nedostatek omega-3 pocítíte i na pokožce

Omega-3 jsou velmi důležité také pro naši pokožku. Pokud jich v těle budete mít málo, projeví se to na kůži, která bude vysušená, napjatá a podrážděná. Objeví se problémy s třepením nehtů nebo jejich lámavostí. Vlasy budou jemné, častěji se budou mastit a také vypadávat. Pozorovat můžete také problémy s pamětí a celkovou koncentrací. Můžete mít častěji špatnou náladu, která se může dostat až do stavů deprese.

Málo omega-3 kyselin v těle můžete poznat také podle ochabujících svalů, a to hlavně na krku, ramenou nebo pažích. Pokud si nebudete pravidelně dopřávat potraviny obsahující omega-3 mastné kyseliny, může se objevit hypertenze nebo ateroskleróza. Nervový systém nebude pracovat správně a zvyšuje se také riziko vzniku rakoviny (prsu, tlustého střeva nebo prostaty).

Zdroj: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/fats-and-cholesterol/types-of-fat/omega-3-fats/