Oblíbený ananas udrží tělo v nejlepší kondici. V konzervované formě ale nemusí tělu prospět

Exotické ovoce je u nás velmi oblíbené, ale bohužel se k němu málokdy dostaneme v čerstvé podobě. Konzervovaný ananas je velmi pohodlné jíst, ale měli byste se zamyslet nad tím, jestli za to skutečně stojí. Na regálech obchodů najdete mnoho konzervovaného ovoce, ale dnes se podíváme na ananas. Čerstvé ovoce má zaručeně mnoho výhod pro naše tělo. Má je i jeho konzervovaná varianta?

Co obsahuje ananas?

Toto ovoce najdeme přirozeně v Brazílii, kde se často vyskytuje. Plody mají charakteristickou tvrdou a drsnou slupku. Skrývají v sobě ale šťavnatý vnitřek, který má příjemně sladkokyselou chuť. Toto exotické ovoce obsahuje velké množství vitamínů A a C, ale také draslík nebo hořčík. Pomáhá díky tomu posílit imunitu, zlepšit zrak i regulovat krevní tlak.

Zdroj obrázku: Freepik

Kromě toho obsahuje také velmi cenný bromelain. Jedná se o silný enzym, který je zodpovědný za typickou chuť tohoto ovoce. Ukázalo se, že tato látka je velmi prospěšná pro zdraví. Patří totiž mezi silné antioxidanty, které si poradí s volnými radikály i přebytečnými kily. Bromelain pomáhá zároveň spalovat tuky. Často se díky tomu nachází v doplňcích stravy.

Jak je na tom konzervovaný ananas?

Některé ovoce při konzervování ztrácí vitamíny, minerály i kvalitu. Ananas si můžete klidně dát, ale měli byste být opatrní. Vždy se dívejte na značku a etiketu. Některé konzervy mohou obsahovat hodně soli a cukru, což ve svém těle rozhodně nechcete. Sacharóza ničí zuby, štíhlou linii i hormonální rovnováhu. Takové produkty byste proto měli vrátit zpět na polici v obchodě.

V případě, že najdete ve svém obchodě kvalitní produkt, klidně si ho kupte. Bude se jednat o skvělou alternativu k čerstvému ananasu, který vám dodá všechny potřebné vitamíny. Někdy je dokonce lepší jíst konzervované ovoce, protože neobsahuje tolik pesticidů jako čerstvé ovoce, které se převáží na velkou vzdálenost. Čemu dáváte přednost vy?

Zdroj: https://www.livescience.com/45487-pineapple-nutrition.html