Neustálý hlad nemusí zkrotit ani čtyřchodové menu. Kvalita vždy vyhraje nad kvantitou

I když máte pocit, že jste snědli velkou porci jídla, cítíte, že jste se vůbec nenajedli nebo pociťujete hlad ihned po jídle? Pravděpodobně máte na talíři výrobky, které vás zasytí pouze na krátkou dobu nebo po kterých máte ještě větší hlad.

Některé potraviny způsobují hlad

Odborníci radí vstát od stolu, i když cítíte pořád trochu hlad. Tělo zpracovává jídlo pomaleji, a proto se pocit sytosti dostaví až po nějaké době. Některé potraviny, které máte na talíři, mohou způsobit pocit sytosti, ale nemusí být výživné. Kvůli tomu lidé rychleji přibírají na váze.

Nízký obsah tuku může být kontraproduktivní

Výrobky s nízkým obsahem tuku mohou být kontraproduktivní. Pokud po nich sáhnete, hlavním důvodem je snížení kalorií nebo snaha jíst zdravěji. Jelikož je tuk nositelem chuti, měli byste mít na paměti, že výrobce musel tuk nahradit něčím jiným. V mnoha jogurtech je daleko větší množství cukru a soli a kvůli těmto složkám se hlad dostaví mnohem rychleji. Je důležité si pozorně přečíst etiketu a složení produktu.

Mohlo by vás zajímat:  Studená sprcha nastartuje metabolismus, zpevní pokožku, a dokonce zažene deprese
Zdroj obrázku: Freepik

Závislost na rychlém občerstvení

Obliba fast foodů závisí především na jejich jedinečné chuti. Chemické potravinářské přísady zlepšují všechny parametry těchto výrobků. Tyto látky zvýrazňují vůni a chuť. Bohužel chipsy, fast food, nachos a podobné produkty jsou velmi toxické, protože jsou karcinogenní. Tyto látky jsou nositelé chuti. Mimo jiné tyto produkty obsahují velké množství soli a může na těchto jídlech vznikat závislost.

Jídlo pro radost

O tom, že nejíme jen tehdy, když máme hlad, není třeba nikoho přesvědčovat. Není na tom nic zvláštního, že jíme i pro potěšení. Nejdůležitější úkol potravy je výživa buněk a dodávání základních živin. Hranice mezi výživou a jídlem pro potěšení je velmi tenká. Poruchy příjmu potravy jsou závažným problémem, který vyžaduje specializovanou a komplexní pomoc. Nezřídka je pak nutná dietní, psychologická nebo i psychiatrická konzultace.

Zdroj: https://www.rebootwithjoe.com/eating-these-foods-can-actually-make-you-hungrier/