Nekoukat po ostatních, ale opravdu plavat. Jenom tak lze prospět fyzičce a překvapivě i psychice

Jedná se o univerzální sport vhodný pro každého nehledě na věk nebo fyzickou konstituci. Během plavání dochází k okysličení svalů a k regulaci dýchaní, podle odborníků je tento vodní sport ideální pro snížení stresové zátěže. V letních měsících se doporučuje nejen plavání, ale také potápění, které přináší kromě relaxace i nezapomenutelné zážitky, k tomu se přirozeně doplňuje vitamín D při pobytu na slunci.

Pocit svobody i snížení napětí

Při pravidelném plavání dochází ke zvýšení kondice a posílení svalů, ale neméně přínosné je pro mozek, kdy dochází k obměně odumřelých buněk novými. Klouzání po vodní hladině v určitém rytmu nadto přináší pocit svobody. Tyto pozitivní pocity spolu s uvolněnými endorfiny snižují napětí, stresovou zátěž i únavu. Odborníci dokonce doporučují plavání lidem s psychickými obtížemi nebo přímo s depresemi.

Voda jako médium

Plavání a cvičení ve vodě se doporučuje lidem s nadváhou nebo s různými zdravotními obtížemi, protože klouby jsou mnohem méně zatěžovány než při jiných sportech. Díky schopnosti nadnášet se mohou tomuto sportu věnovat i tělesně postižení, kterým pohyb ve vodě umožňuje rozhýbání svalů. A nemusí jít vždy jen o plavání, odborníci doporučují i jiná cvičení ve vodě včetně vodního aerobiku, kdy dochází k posílení srdečního svalu a kardiovaskulárního systému.

Pro zlepšení psychického stavu

Jak najít rovnováhu při hektickém životním stylu? Právě plavání může být cesta, jak zklidnit mysl, která je nastavená na jednotlivá tempa a správné dýchání. Hlava se soustředí na výkon a jediné, co vnímá jsou jednotlivé nárazy vody do těla, které pluje po hladině s očima upřenýma na dno bazénu. Cvičení ve vodě je jedinečnou aktivitou, která posiluje psychiku a vede ke zlepšení nálady, uvolněné endorfiny zároveň dokonale zatočí se stresem. Plavání je tak pro mnoho lidí vhodnější než meditace.

Zdroj: https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/swimming-health-benefits