Nejoblíbenější nápoj světa dodá nejen hromadu energie. Pravidelné pití kávy potěší každou buňku v těle

Pití kávy má několik velkých výhod, proto se vyplatí pít ji i několikrát denně. Uznala to i Světová zdravotnická organizace, která nyní uvedla důvody, proč se pití kávy vůbec věnovat. Samozřejmě to s šálky kávy nesmíte přehánět, ale 2–3 denně jsou naprosto v pořádku a pitím kávy můžete utužit své zdraví.

Máte zácpu? Dejte si kávu

Káva má protirakovinné vlastnosti, proto její pití doporučují také onkologové. Na jejích účincích se shodli také hepatologové nebo psychiatři. Káva je v určité míře samozřejmě zdravá a my vám prozradíme výhody, které vás přesvědčí. Nejlepší je, když pijete kávu černou, bez přídavku mléka nebo cukru. Je ale jasné, že takto ji pije málokdo. Pitím kávy například snížíte riziko cirhózy. Tento chutný nápoj byste měli zařadit, pokud si potrpíte na potraviny, které jsou plné tuků a konzervantů.

Káva má pozitivní vliv na oběhový systém, protože obsahuje polyfenoly, které chrání cévy. Proto pitím tří malých espress denně můžete své tělo chránit před mrtvicí nebo infarktem. Káva má také vliv na ledviny, které pak pracují kvalitněji. Dochází k rychlejšímu filtrování toxinů a k tomu je zapotřebí pití dvou šálků kávy.

Zdroj obrázku: Freepik

Kávu nepijte nalačno a vždy si k ní dejte sklenici vody

Pokud trpíte zácpou, i tady pomůže pití kávy. Obsahuje fenolové kyseliny, které pomáhají vláknině vstřebat se lépe do střev, a uleví se vám. Jestli máte v rodině demenci, pitím kávy jí můžete předejít. Stejně tak ostatním nemocem, které vznikají v souvislosti s centrálním nervovým systémem. Vědci také zveřejnili studie, ze kterých jasně vyplynulo, že pokud budete pít kávu, sníží se u vás riziko poruchy paměti až o 30 %.

Je to díky kofeinu, kterého je káva plná. Ten stimuluje růstové faktory v krvi, které jsou potřeba k regeneraci buněk. Po pití kávy se budete cítit lépe, ale nikdy ji nepijte nalačno a ke kávě si vždy dejte sklenici vody. Nejlepší je filtrovaná káva, během přípravy tak můžete vyloučit sloučeniny, které mohou mít vliv na cholesterol.

Zdroj: https://www.nytimes.com/2021/06/14/well/eat/coffee-health-benefits.html