Nejen na jaře útočí nepříjemné alergeny. Příznaky jde zmírnit i bez chemických léků

Teplé dny plné slunce jsou konečně tady. Rostlinystromy kvetou, a i když se nabízí na ně krásný pohled, řada lidí trpí. Typickými nepříjemnostmi tohoto období jsou:

  • štípání a slzení očí,
  • tečení z nosu,
  • únava a ospalost.

Alergici nemívají jaro příliš v lásce, ale existuje pár způsobů, které pomohou příznaky alergie na pyl minimalizovat.

K alergii dochází, když organismus přehnaně reaguje na běžné látky, které u zdravých jedinců nevyvolávají žádné účinky. Existují dva typy alergenů. Prvními jsou domácí roztoči a druhými pyl trávy, stromů a plevele. Znepokojujícím faktem je zvyšující se počet alergiků.

Jak dlouho působí a jaké jsou příznaky

Jedním z nejčastějších typů alergie je pylová. Vše začíná koncem ledna, kdy začne líska, v únoru navazuje olše, poté topol, bříza a dub. Koncem dubna začíná prášit pyl na trávě. Létem problémy nekončí, jelikož se přesouvají až do podzimu a potíže mohou nastat celoročně. Proč? Odpověď je snadná, přispíváme k oteplování, což vede ke změnám klimatického podnebí.

Alergie na pyl se projevuje těmito příznaky: rýma, záchvaty kýchání, ucpaný nos, svědění nosu, zarudnutí a slzení očí, škrábání v krku, suchý a únavný kašel, dušnost, bolest hlavy a dutin, únava a celkové zhroucení a někdy i výskyt kožních vad.

Mohlo by vás zajímat:  Sleď nesmí chybět v jídelníčku. Dodá tělu důležité vitaminy a podpoří cestu za vysněnou postavou
Zdroj obrázku: Freepik

Prevence a co pomáhá

Příznaky bývají pro alergiky velice nepříjemné, až dokážou zkazit hezký slunný den. Nejhorší kombinací jsou horké, suché a větrné dny. Pro zmírnění příznaků noste dostatečnou ochranu (sluneční brýle nebo masku), nemějte stále otevřená okna, vyhýbejte se místům s nejvyšší koncentrací pylu. Při boji s alergií pomáhá zelený čaj, který má antialergické vlastnosti. Existují i další potraviny. Zkuste třeba černé semínko, kopřivu, zázvor, kořen lékořice, rozmarýn a kurkumu.

U každé alergie existují specifické potraviny, které by neměly být konzumovány, na to je potřeba dávat pozor. Co naopak by mělo být zařazeno? Potraviny bohaté na vitamín C, omega-3 mastné kyseliny, přírodní med (po malých dávkách) a přírodní probiotika. Slyšeli jste o „desenzibilaci“? Jedná se o metodu podávání malé dávky alergenu, která se postupně zvyšuje, a tím dochází ke zmírnění reakcí a příznaků pylové alergie. Snad vám tyto rady pomohou.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/spring-allergies