Je lepší běhat nalačno nebo až po snídani? Názory se různí

Běh je jedním z nejpřirozenějších sportů, které můžete dělat. Patří mezi oblíbené sportovní aktivity, do které se může pustit každý. Uděláte mnoho pro svoje zdraví a pokud u běhu vydržíte, můžete i shodit nadbytečné kilogramy. Stačí si koupit kvalitní boty a oblečení a můžete vyrazit. Je ale lepší běhat nalačno nebo se nejdříve nasnídat?

Jaké jsou výhody běhaní nalačno?

Některé studie prokázaly, že běh nalačno podpoří rychlejší spalování tuků, nikoliv svalové hmoty. Jestli se chcete zbavit kilogramů navíc, můžete tak běhat ještě před snídání. Takovým během zabráníte poklesu krevního cukru, což znamená, že vám při běhání nedojdou síly. Při běhu nalačno je ale nutné dodržet několik pravidel. Trénink by měl být mírnější, abyste se nepřetěžovali z důvodu nenajezení se.

V nejlepším případě by měl běh trvat maximálně 30 minut, pokud ale zvolíte pomalejší tempo, můžete běhat až 50 minut. Před během sice nemusíte jíst, ale rozhodně si dejte sklenici vody, abyste nebyli dehydratovaní. Nebude to mít na váš výkon negativní účinek, naopak vás to možná nakopne k lepším výkonů. Sledujte své tělo a dopřejte mu, co zrovna potřebuje.

Běh po snídani zvolte, pokud chcete zlepšit výkon

Pokud už nějakou dobu běháte a už nepotřebujete shazovat kilogramy, můžete se před výběhem vhodně nasnídat. Jestli máte vyšší cíle, jako zlepšení kondice nebo chcete být vytrvalejším, můžete běh nechat až po snídani. Je ale nutné, aby snídaně byla vyvážená a zbytečně nezatížila váš žaludek.

Mohlo by to ovlivnit váš výkon. Lehká snídaně by měla být základem pro každého člověka, ať se jedná o sportovce nebo ne. Všechno ale závisí na vašich potřebách, proto si nejdříve můžete zkusit běh na lačno a podle vlastních pocitů určit, jestli vám tato metoda vyhovuje nebo se raději před sportováním najíte. Ať tak nebo tak, běh se může stát vaším denním chlebem, společně s chůzí nebo jinou aktivitou.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/exercise-fitness/running-on-an-empty-stomach