Jak se venku věnovat posilování? Představíme několik tipů

Venkovní posilovny a tělocvičny se staly fenoménem již před několika lety. Jejich vzhled vás nepřekvapí, narazit na ně můžete kolem dětských hřišť nebo i na jiných místech, kde se hodně vyskytují nejen děti, ale také dospělí, kteří venkovní posilovny velmi často využívají k tréninku. Poradíme, jak na takových zařízeních cvičit.

Venkovní posilovny jsou vhodné pro všechny

Ve většině venkovních posiloven najdete zařízení a stroje, které jsou typické také pro vnitřní posilovny. U každého stroje byste měli najít také návod, jak na něm správně cvičit, abyste si neublížili. Je důležité na strojích cvičit správně, protože jinak vás budou bolet nejen svaly, ale také klouby. Cvičení venku má mnoho výhod – zlepšíte si krevní oběh, posílíte svaly, o kterých možná ani nevíte a také zlepšíte koordinaci a fyzickou kondici. Pokud budete cviky dělat správně a pravidelně, odměnou vám bude lepší postava.

Nejdříve je ale nutné se rozcvičit. Stejně jako ve vnitřních prostorách, i tady je nutné udělat rozcvičku, abyste se zahřáli. Můžete udělat dřepy, kliky, nebo si dát běh na 100 metrů. Venkovní prostor má velkou výhodu v tom, že můžete během velké vzdálenosti a nemusíte přitom běhat jenom mezi čtyřmi stěnami. Přizvěte si ke cvičení také přítele nebo známého, navzájem se můžete hecovat a trénink bude o to intenzivnější. Zahřívání by mělo trvat několik minut a poté se můžete vrhnout na stroje.

Mohlo by vás zajímat:  Pravidelný pohyb udrží tělo v kondici. Intenzivní sport ale může víc uškodit než pomoct

Provádět můžete různé cviky, stejně jako v posilovně

Ve venkovní posilovně jsou stroje rozmístěné tak, aby nikoho nevadilo, že vedle sebe cvičíte. Cvičební stroje jsou ve většině případech poháněné elektrickou energií, kterou nenajdeme, pokud je oblačno nebo pod mrakem. Můžete ale provádět cviky, na které vám bude stačit jen vaše tělo. Venku můžete najít veslovací trenažer, orbitrek nebo stepper. Určitě jste viděli také hrazdu nebo kruhy. Na každém ze strojů si posílíte jinou část těla.

Po tréninku se nezapomeňte pořádně protáhnout, aby vás svaly tolik nebolely. Pokud jste cvičili správně, druhý den vás možná trochu bolet budou. Je to ale známka toho, že jste do toho dali maximum. Počkejte jeden nebo dva dny a znovu si běžte zaposilovat.

Zdroj: https://www.fitday.com/fitness-articles/fitness/strength-training/4-tips-for-strength-training-outdoors.html