Bujónová dieta nabírá na popularitě. Za necelý měsíc jde zhubnout až 7 kilo

Každoročně v březnu se upozorňuje na obezitu a s ní spojené zdravotní komplikace. Čtvrtý březen byl vyhlášen jako světový den obezity. V rámci tohoto dne se často diskutují různé druhy diet a stravovacích návyků. Jedním z posledních světových trendů je takzvaná bujónová dieta, která má podporovat rychlé hubnutí, a dokonce omlazovat tělo. Pojďme se na tento druh výživy podívat.

Co je bujónová dieta?

Bujónová neboli vývarová dieta je spojení nízkosacharidových diet s oblíbenou paleo dietou a trvá tři týdny. Zdravotní přínos konzumace masových a zeleninových vývarů je znám již od starověku. Nicméně až autorka bestselleru The Bullion Diet znovu vzbudila zájem o tento druh diety. Lze ji rozdělit do týdenních cyklů, kdy dva dny je povolen pouze masový a zeleninový vývar a zbývajících 5 dní se mohou jíst pouze nízkosacharidová jídla. Během „vývarových“ dní se do těla dostane pouze 300–500 kalorií a po celý den musíte sníst 6 sklenic vývaru o objemu 250 ml.

Zdroj obrázku: Freepik

Jaké potraviny by se měly jíst?

A jaká nízkosacharidová jídla jíst zbývajících pět dní? Podobně jako u jiných diet by se měla na talíři objevovat pouze specifická jídla. Například primárním zdrojem bílkovin je libové maso, vejce a ryba. Jako přílohu je vhodné zvolit zeleninu s nízkým obsahem škrobu, jako je chřest, špenát, brokolice, rajčata, paprika, květák nebo zelný salát. Sladké ovoce je v jídelníčku zcela vynecháno. Doporučuje se pouze ovoce kyselejšího charakteru, jako jsou citrusy či kyselá jablka, a to pouze jednou denně.

Účinky této diety

Autorka knihy a její příznivci tvrdí, že bujónová dieta je velmi účinný způsob, jak shodit přebytečná kila. Již během tří týdnů prý můžete zhubnout asi sedm kilo a obvod v pase snížit až o 10 centimetrů. Jelikož se jedná o nízkosacharidovou dietu a přerušovaný půst, není to překvapivý výsledek. Ovšem jak dlouho to vydrží, než se objeví obávaný jojo efekt?

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/bone-broth-diet