Zelí je zdravé, červenému se však nic nevyrovná. Jeho bohaté složení prodlužuje život

Dopřejte si obrovské množství vitamínů v jediném druhu zeleniny. Červené zelí obsahuje mnoho živin a vitamínů, které jsou prospěšné pro zdraví kostí a dokážou blokovat růst rakovinných buněk. Do svého jídelníčku byste ho měli zařadit z mnoha důvodů. Podívejme se, co pro vás může červené zelí udělat a proč byste ho měli pravidelně jíst.

Bílé i červené zelí patří do skupiny nejzdravějších druhů zeleniny, které můžete dopřát svému tělu. Využít ho můžete při hubnutí, protože obsahuje vlákninu a má nízký obsah kalorií. Mnohem důležitější je, že podporuje zdraví kostí i imunity. Obsahuje mnoho vitamínů a minerálů, včetně vitamínu C a K, vápníku, manganu a zinku.

Antioxidační vlastnosti jsou klíčové pro naše zdraví

Oba druhy zelí jsou velmi prospěšné pro zdraví. Ovšem v červeném zelí najdeme hodně antioxidantů, které bojují proti rakovině a minimalizují její rozvoj. Antioxidanty blokují účinky volných radikálů a oddalují procesy stárnutí buněk. Červené zelí je prospěšné díky antokyanům, které jsou přírodním barvivem červeného zelí, borůvek, červené řepy nebo arónie.

Zdroj obrázku: Freepik

Vitamín C z červeného zelí posílí imunitu

Červené zelí je také velmi bohaté na vitamín C, který podporuje správnou činnost imunitního systému, kardiovaskulárního systému, urychluje hojení ran a je velmi důležitý pro tvorbu kolagenu. Vaše pleť bude díky tomu mladistvá, pevná a pružná. A kosti budete mít pevné a silné. Kolagen je klíčový pro strukturu kostí i pleti, takže byste červené zelí neměli podceňovat.

Mohlo by vás zajímat:  Střeva udržují celé tělo v rovnováze. Jejich zdraví podpoří přátelské bakterie

Červené zelí je skvělé na chudokrevnost a podporu nervového systému

Díky vysokému podílu vitamínu B6 působí červené zelí velmi příznivě také na nervovou soustavu a práci srdce. Pyridoxin zase reguluje krevní tlak. Červené zelí je díky těmto prvkům ideální pro jedince, kteří bojují s chudokrevností. Pozitivní bude také pro lidi, kteří mají kardiovaskulární problémy nebo jim chtějí předejít. Rozhodně se proto červenému zelí v jídelníčku nevyhýbejte!

Zdroj: https://www.mashed.com/235293/when-you-eat-red-cabbage-every-day-this-is-what-happens/, https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/health-benefits-red-cabbage, https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-cabbage, https://www.medicalnewstoday.com/articles/284823, https://www.webmd.com/diet/health-benefits-red-cabbage, https://www.healthline.com/nutrition/purple-cabbage