Tyto potraviny popřejí dobrou noc. Kvalitní večeře funguje lépe než prášky na spaní

To, jak dlouho spíme, velmi ovlivňuje fungování našeho těla. Díky správnému množství spánku dokážeme správně fungovat. Takže pokud chcete spát celou noc, stojí za to vědět, jaké činnosti vám k tomu pomohou. Po těchto produktech se večer vyplatí sáhnout.

Význam spánku

Přiměřená doba spánku je důležitým biologickým procesem každého člověka. Je faktorem, který podmiňuje správnou práci organismu. Během spánku se snižuje regenerace, stres a napětí, jakož i akumulace síly a energie. Tento komplexní fyziologický proces má mimo jiné vliv na hormonální, nervový a imunitní systém i na paměť, koncentraci, náladu, tělesnou hmotnost a pohodu.

Nespavost, neustálé probouzení a nízká kvalita spánku jsou problémy, se kterými byste se měli poradit se specialistou. Nedostatek spánku má negativní vliv na zdraví. Přispívá ke vzniku cukrovky, obezity, kardiovaskulárních chorob včetně hypertenze, deprese a demence.

Zdroj obrázku: Freepik

Jídlo pro klidný spánek

Melatonin, hormon produkovaný epifýzou, je primárně zodpovědný za pocit ospalosti. K jeho produkci přispívá mimo jiné tryptofan. Je to aminokyselina, kterou tělo nevyrábí, takže se musí dodávat také s jídlem. Najdeme ho v mléčných výrobcích, masu a rybách, ale také ve špenátu, banánech, dýňových semenech, ořeších, vejcích a luštěninách.

Mohlo by vás zajímat:  První šediny nikdo nevidí rád. Nic není ztraceno, bylinný oplach vlasy zachrání

Přesněji řečeno, vyplatí se vybrat lososa, makrelu, kuřecí prsa, libové klobásy a tvaroh. Na talíři může být také část zeleniny bohatá na základní vitamíny. Lidem, kteří zápasí s nespavostí, se mimo jiné doporučují okurky a rajčata. Lehkou večeří, která vám pomůže usnout, mohou být sendviče s hummusem. Pasta na bázi cizrny je zdrojem vitamínu B6, který podporuje hluboký spánek, a hodnotných bílkovin.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/9-foods-to-help-you-sleep