Tinktura z bobkového listu zbaví bolestí i trávicích obtíží. V domácí lékárničce nesmí chybět

V dávných dobách byl vavřín součástí domácí medicíny. Tyto zázračné zelené listy disponují řadou vlastností, které zlepšují náš zdravotní stav. Hodně domácností využívá bobkový list jenom v kuchyni, ale to je chyba. Pomáhá totiž při problémech s trávením, bolestech svalů a kloubů.

Naši předci věděli o zdravotních pozitivech bobkových listů. Podle svých poznatků vyrobili domácí léky. Používali je nejčastěji na chřipku, nachlazení nebo k potírání těla při revmatických potížích. Jaké jsou jejich vlastnosti a jaké recepty použít? To se dočtete níže.

Účinky

Dříve hojné léčivo, které postupně bylo zapomenuto. Dnes se pomalu vracíme k těmto listům díky milovníkům přírodní medicíny. Odvar z bobkových listů je totiž bohatým zdrojem:

  • vitamínů A, B, C,
  • minerálních látek (vápníku, železa, draslíku, zinku).

Působí příznivě na trávicí systém (listy mají obrovský vliv na trávicí systém, regulují trávicí procesy a zmírňují zažívací obtíže), pomáhá čistit tělo od toxinů, reguluje hladinu cukru v krvi. Pomáhá též při bolestech svalů a kloubů, proti nachlazení a nepříjemné rýmě. Ideální parťák, co říkáte?

Zdroj obrázku: Freepik

Příprava tinktury a její použití

Většina lidí bobkový list používá v kuchyni jako dochucovadlo. Málokdo má ovšem ponětí, že disponuje blahodárnými účinky pro tělo. Podíváme se na recept, který ukáže, jak připravit magickou tinkturu z bobkového listu. K vytvoření tinktury potřebujeme 30 g čerstvých bobkových listů, které nakrájíme a vložíme do sklenice. Nádobu poté zalijeme 300 ml 60% alkoholu a pevně uzavřeme nádobu. Necháme pracovat a po 10 dnech ji slijeme a hotovou tinkturu vlijeme do lahviček.

Danou tinkturu buďto vmasírujte na bolestivá místa, anebo 3× denně po 10 kapkách smíchejte se sklenicí vody. Jedná se o velice snadný a levný způsob, jak si vytvořit domácí léčivo, které vám pomůže v boji s nevyzpytatelnou nemocí nebo bolestmi kloubů či svalů.

Zdroj: https://www.healthshots.com/healthy-eating/nutrition/9-potential-health-benefits-of-bay-leaf/