Suchá chodidla zjemní hydratace a domácí zábaly

Nohy patří k velmi namáhaným částem lidského těla. Musejí sloužit po celý den, často na nich lidé v zaměstnání po dlouhou dobu stojí. Je tedy pochopitelné, že tím trpí zejména chodidla. Suchá chodidla mohou být nepříjemným a bolestivým problémem, který postihuje hlavně dospělé osoby. Existuje však řada jednoduchých způsobů, které lze provést, aby chodidla byla měkká a zdravá.

Nezapomeňte na hydrataci

Jedním z nejdůležitějších kroků k odstranění suchosti chodidel je jejich pravidelná hydratace. Ideální jsou hydratační krémy a masti, které jsou speciálně navrženy pro péči o chodidla. Většinou obsahují kyselinu mléčnou, glycerin nebo alantoin, které pomáhají udržovat vlhkost a zjemňují hrubou kůži na chodidlech. Natřít krémem je proto vhodné chodidla vždy po večerní hygieně.

Mohlo by vás zajímat:  Nejoblíbenější nápoj světa dodá nejen hromadu energie. Pravidelné pití kávy potěší každou buňku v těle
Zdroj obrázku: Freepik

Odstraňujte odumřelé buňky

Dalším užitečným tipem je pravidelné odstraňování tvrdé kůže, která může být příčinou bolesti a nepohodlí, a to zvláště když popraská. Zde pomohou speciální pilníky na chodidla či pemza. Je důležité být opatrný při používání těchto nástrojů a příliš na ně netlačit, aby nedošlo k poškození kůže. Ta by pak mohla být zdrojem infekce a poškozené místo by se zanítilo. Opatrní by měli být hlavně diabetici.

Domácí krém na suchá chodidla

Ke změkčení kůže na chodidlech je možné použít i doma vyrobenou mast. Potřebujete k ní:

  • 4 lžíce krému s ureou,
  • 3 lžíce kyseliny citronové,
  • 2 lžíce olivového oleje,
  • 4 kapky esenciálního oleje, například citronového.
Mohlo by vás zajímat:  Nabíjení elektromobilů zůstává hlavním problémem u tohoto typu vozu

Uvedené ingredience smícháte a před ulehnutím do postele směs nanesete na umytá chodidla. Přikryjete chodidla mikrotenovým sáčkem pro zvýšení účinku. Pak už jen stačí si navléct bavlněné ponožky a jít spát. Krém necháte působit do rána. Celou proceduru je možné opakovat dvakrát měsíčně. Nohy by díky ní měly získat hladkou pokožku, takže se pak nebudete stydět obout si sandály.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/324909