Řekněte stresu dost. Jednoduchá technika uklidní během pár minut neklidnou mysl i tělo

Jsou stresové situace ve vašem životě stále častější, máte pocit, že nic nestíháte, a zároveň se vám sešlo několik událostí, které jste nečekali? Potřebujete pro sebe několik minut, ale nevíte, kde je sebrat, abyste stíhali všechno okolo domácnosti, práce nebo dětí? Nervozita nebo stres mohou způsobit velké psychické problémy. Jestliže hledáte řešení, poradíme vám, jak se rychle uklidnit.

Organismus trpí dlouhodobým stresem

Organismus může dlouhodobým stresem hodně trpět. Znamená to hlavně, že orgány nebudou fungovat správně. Můžete mít stažený žaludek, nechuť k jídlu nebo další problémy, které mohou postupně gradovat. Proto je potřeba se v životě rozčilovat pouze nad tím, co má opravdu smysl. Moderní styl života a hlavně jeho rychlost mohou negativně ovlivnit právě celý chod organismu.

Pokud se snadno necháte vyvést z rovnováhy, není divu, že na to organismus musí reagovat. Stres je totiž spojení s přejídáním nebo naopak nejedením a nervozitou. Postupně se objeví úzkosti, nebo dokonce deprese. Je dobré se stresem pracovat a také se naučit, jak se co nejrychleji uklidnit. K tomu budete potřebovat hlavně dostatek času, protože se jedná o něco drahocenného – o vás.

Mohlo by vás zajímat:  Prášky na nespavost nejsou potřeba. Dobrý spánek přinesou techniky, které zklidní tělo i mysl
Zdroj obrázku: Freepik

Jak se během pár minut uklidnit?

Klíčem k úspěchu je pomalé a hluboké dýchání. Vidíte to také ve filmech, kdy se hlavní hrdinové pomalu vydýchávají, když jejich děti nebo zvířata udělají nějaký průšvih. Dechové nebo relaxační metody jsou oblíbené právě z důvodu, že nic nestojí a zároveň opravdu fungují. Na internetu najdete mnoho dechových technik, díky kterým se během několika minut uklidníte.

Nejlepší bude vypnout veškeré myšlenky a soustředit se pouze na sebe. Jestliže jste zrovna doma a můžete do koupelny, vyplatí se na sebe na několik vteřin pustit proud ledové vody. Tím se zbystří vaše smysly a zapomenete na negativa z celého dne.

Zdroj: https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/HealthyLiving/breathing-to-reduce-stress