Práce z domova může být někdy pořádná fuška. Motivaci a soustředění pomůže udržet několik kroků

Zprvu zní práce z domova jako sen. Žádné dojíždění, formální oblečení, hlasití kolegové a další rušivé elementy běžné v kanceláři. Nadšení z práce z domova často po nějakém čase pomine. Místo toho se objeví nechuť k práci a prokrastinace. To následně vede k snížené produktivitě a poklesu nálady a energie. Naštěstí existuje celá řada metod, jak zůstat soustředěný a práci z domova hravě zvládat.

Vytvořte si doma pracovní místo

Pokud je to možné, svou domácí kancelář si vytvořte v místnosti, kterou lze zavřít a kde tak lze mít více soukromí k soustředění. Kvalitní stůl, u kterého se bude dobře sedět, je základ. Pořiďte si dobrou ergonomickou židli, jelikož budete často sedět, což zvyšuje namáhání krku, ramen, zad a dalších částí těla. Vhod přijde i ergonomická klávesnice a počítačová myš. Na pracovním stole mějte pouze základní věci, které vás nebudou při práci rozptylovat. Svůj pracovní prostor pravidelně uklízejte.

Udělejte si plán a nezapomínejte na odměny

Vytvořit si denní plán je velmi dobrý nápad. Skvěle díky tomu optimalizujete svůj pracovní čas a navíc si spíše udržíte motivaci. Každé ráno si připravte seznam úkolů, které v ten den je třeba udělat, a k úkolům s nejvyšší prioritou umístěte hvězdičku nebo jakýkoli jiný symbol. Velké a časově náročné úkoly rozdělte na menší kroky, což pomůže zůstat soustředěný.

Zdroj obrázku: Freepik

Za každý splněný úkol se odměňte, jelikož odměny jsou jedním z nejlepších motivátorů. Vědomí, že se máme na něco těšit, zvyšuje hladinu duševní i fyzické energie. Jako odměnu můžete zvolit například sledování TV, poslech podcastu, příprava kávy či nějaká sladkost. Ujistěte se však, že odměny budou dostatečně velké, aby měly pozitivní vliv, ale ne přehnané, aby neodváděly pozornost od práce.

Dělejte si pravidelné přestávky a cvičte

Pravidelné přestávky zvyšují energii a vitalitu, zlepšují soustředění a jsme díky nim produktivnější. Minimálně každou hodinu je dobré si dát pěti- až sedmiminutovou pauzu. Je dobré vstát, jít se projít po bytě či domě a protáhnout nohy. Věřte, že vám to při práci velmi pomůže.

Pravidelné cvičení taktéž zvyšuje energii a zlepšuje soustředění. Navíc pomáhá posilovat imunitní systém a kontrolovat hmotnost. Snižuje stres, zvyšuje sebedůvěru, léčí deprese a úzkosti. Existuje opravdu mnoho výhod pravidelného cvičení a cvičit by měl každý alespoň 10 minut denně.

Zdroj: https://www.flexjobs.com/blog/post/how-to-keep-your-focus-when-working-at-home-v2/