Obyčejná chůze jako sport: během jedné hodiny můžete spálit až 400 kalorií

Chůze patří mezi náš nejpřirozenější pohyb. Je to forma cvičení, která pomůže shodit nadbytečné kilogramy, a díky chůzi posílíte především nohy. Mnoho lidí ale netuší, že díky chůzi můžete zhubnout i několik dekagramů denně. Pokud pravidelně budete chodit, a nebude se jednat o pomalou chůzi, opravdu se během několika týdnů můžete dostat do formy.

Chůze stačit nebude, budete muset překopat dosavadní život

Jestli chcete změnit nejen sebe, ale i svůj život, budete muset změnit všechno. Přestaňte pít alkohol, zbavte se cigaret, do svého jídelníčku zařaďte zdravé potraviny a ty špatné naopak vyhoďte. Bude to náročný proces, na jehož konci ale budete vypadat mnohem lépe a také se tak cítit. Není lepšího pocitu, než když dokážete sami sobě, že na to máte, a nevzdáte se při prvním neúspěchu.

Samotná chůze tak stačit nebude, může to ale být první impuls, který vás donutí něco dělat. Při chůzi rychlostí 6,5 km/h můžete spálit až 400 kalorií během jedné hodiny. Jestli ale zrychlíte a budete to skoro vypadat, že popobíháte, už je to o 300 kalorií více. Pro zdraví se vyplatí chodit. Rozhodně je to pohyb, na který nepotřebujete speciální vybavení.

Zdroj obrázku: Freepik

Jestli se vám nechce chodit jen tak, můžete změnit několik návyků

Nechcete chodit jen tak bez cíle? Můžete si vytvořit tréninkový plán, možná ale budete i tak potřebovat trochu času navíc. Jestli můžete, nepoužívejte autobus nebo k auto k tomu, abyste se dopravili do práce. Chodit můžete například s dětmi – ony se vyblbnou venku, vy budete hubnout. Parkovat automobil můžete také na dalším parkovišti, abyste se cestou domů prošli. Cvičit můžete i při chůzi samotné. Pokud bydlíte v paneláku, zapomeňte na výtah a choďte pěšky po schodech.

Nezapomeňte si cvičení udělat příjemnější. Můžete si poslechnout oblíbenou hudbu, volte také pokaždé jinou trasu, když se vydáte na procházku. Na tu můžete pozvat i své přátele, kteří budou skvělými partnery, a podpoříte se navzájem. Kromě toho poznáte nová místa, možná přijdete také na nové restaurace. Chůze patří mezi oblíbená cvičení.

Zdroj: https://www.fitday.com/fitness-articles/fitness/6-awesome-ways-to-burn-400-calories-in-one-hour.html