Oblíbená poloha spánku patří k těm nejhorším. Trpí páteř i orgány, dokonce ničí zrak

Spánek je nedílnou součástí našeho života. Během života prospíme jednu třetinu času. Usínáme v různých polohách. Mezi ně patří spaní na boku, na zádech anebo právě na břiše. Spaní na břiše patří k velice oblíbeným, i když ne úplně nejzdravějším variantám. Tato poloha totiž může mít negativní vliv na páteř a jiné části těla. Jedinou výhodou této polohy je, že pomáhá proti chrápání.

Bolesti zad a chronické bolesti hlavy často souvisí s polohou při spánku. Usnutím na břiše si vybíráme nejhorší možný scénář pro naši páteřcelé tělo. Pokud jednou za čas usneme v této poloze, nic tak hrozného se neděje, ale mějte na paměti následující informace, které se týkají možných zdravotních dopadů.

Nevýhody spánku na břiše

Spaní na břiše se může ze začátku jevit jako velice příjemná poloha, ale postupně mohou nastat potíže s páteří. Dále se mohou objevit problémy s oblastí krku, který ztuhne, nebo chronickou bolestí zad. Spánek na břiše má negativní dopad na hrudní, bederníkrční páteř. Proto doporučujeme zvolit jinou polohu.

Mohlo by vás zajímat:  Sebereflexe je klíčem k úspěchu. Hledání odpovědí v životě je nejlepší cestou vpřed
Zdroj obrázku: Freepik

Během spánku často otáčíme obličej ze strany na stranu, čímž tlačíme tepny ke krku, a to může narušit přívod krve do mozku. Mohou se objevit potíže:

  • bolesti hlavy,
  • nevolnost,
  • zhoršení zraku.

Nutno podotknout, že mohou trpět i kyčle, protože naše nohy nebudou v přirozené poloze. Kyčle patří k velice důležitým prvkům při chůzi. Jakékoliv rozladění může zapříčinit veliké nepříjemnosti a nepohodlí.

Dopady na organismus

Tato poloha má negativní dopad na náš trávicí či dýchací systém. Tím, že spíme na břiše, vyvíjíme tlak na vnitřní orgány. Kromě bolestí žaludku můžete pocítit problémy s refluxem. Vyvíjíme rovněž tlak na plíce (mělké dýchání, které snižuje přísun kyslíku do krve).

A aby toho nebylo málo, po probuzení se cítíme rozlámaní a cítíme bolest na různých místech těla a jsme víc unavení než odpočatí.

Zdroj: https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/