Lepší než citrón: kdoule je vynikajícím doplňkem do čaje, obzvlášť v zimě prokáže svou sílu

Kdoule patří mezi ovoce, po kterém saháme už jen velmi zřídka. Je to však mimořádně zdravá alternativa citrónu, která by se zejména v období infekčních nemocí měla objevit v našem denním menu. Kdoulová šťáva přidaná do čaje navždy změní jeho chuť a poskytne spoustu vitamínů.

Zdravá kdoule

Kdoule podlouhlá není rozhodně jeden z nejznámějších druhů ovoce v naší zemi. Je to ale velká škoda vzhledem k tomu, že má spoustu zdraví prospěšných vlastností. Ovoce obsahuje sedmkrát více vitamínu C než citrón a zároveň je zdrojem vlákniny a reguluje hladinu glukózy a cholesterolu. Díky vysokému obsahu vápníku, fosforu, hořčíku, draslíku a železa dokáže účinně chránit tělo před nachlazením a chřipkou.

Kdoule má významný vliv na fungování imunitního systému, podporuje trávení a funkci jater, čímž urychluje metabolismus. Kdoulová šťáva je účinným lékem proti kašli a ovoce s přídavkem citrónu a medu urychlí zotavení. A co víc, polyfenoly přítomné v kdouli inhibují vývoj volných radikálů a snižují riziko rakoviny.

Zdroj obrázku: Freepik

Kdoule a čaj

Měli byste po tomto ovoci sáhnout zejména na podzim a v zimě. Hlavně tedy pokud jste nachlazení nebo čelíte chřipce, což může silně bránit každodennímu fungování. Důležité je, že z ovoce můžeme připravit mimořádně zdravé zavařeniny, džusy nebo tinktury. Zvláštní pozornost bychom měli věnovat kdouli v cukru.

Mohlo by vás zajímat:  Crimson vám ukáže, jak dobrá dokáže být ryba. Patří k nejčistším druhům na světě

Takto připravenou kdouli můžeme přidat do čaje. Potom budeme moci sáhnout po kdouli i v zimních dnech. Ovoce se může přidávat do čaje ve formě malých kousků. Dodá nápoji mírně kyselou chuť, silné ovocné aroma a dokáže silně rozjasnit jeho barvu. Pamatujte však, že vitamín C přítomný v kdouli je během tepelného zpracování vystaven destrukci. Proto počkejte s přidáním ovoce, dokud čaj mírně nevychladne.

Zdroj: https://extension.psu.edu/quince-an-autumn-fruit