Léky nejsou jediná možnost. Vysoký cholesterol zkrotí osvěžující čerstvé šťávy

Mnoho masa a vysoce zpracovaných potravin ve stravě vedou k velkému množství cholesterolu v našem těle. Jak ho lze přirozeně snížit? Stačí zařadit do svého denního repertoáru fyzickou aktivitu a ovoce se zeleninou do stravy. A víte, co ještě vede k jeho snížení? Šťávy z ovoce a zeleniny. Cholesterol sám o sobě není špatný, v těle je nezbytnou složkou, ale přemíra toho špatného nevěstí nic dobrého pro zdraví.

Cholesterol plní důležité funkce:

  • funguje jako prekurzor steroidních hormonů, mastných kyselin a vitamínu D3,
  • podmiňuje správnou činnost nervové soustavy, je důležitou součástí nervových buněk,
  • je součástí buněčných membrán.

Granátové jablko či artyčok

Šťávu z granátového jablka lze koupit v různých obchodech, ale můžete si ji připravit i sami. Ovoce stačí oloupat a jeho semínka vhodit do odšťavňovače. Semínka jablka jsou tak jemná, že je můžete rozmixovat a jíst jako pěnu. Tato šťáva chutná sama o sobě, ale lze ji kombinovat s mátou či jablkem.

Co se týče artyčoku, je lepší koupit artyčokovou šťávu z obchodu. Odměřte si 30 ml a smíchejte se lžičkou medu, šťávou z půlky citronu a hrstí petržele či špenátu.

Mohlo by vás zajímat:  Nerušit, prosím! Ticho je balzám pro mozek, zlepšuje paměť i hluboké soustředění
Zdroj obrázku: Freepik

Kapusta nebo špenát

Věděli jste, že kapusta patří mezi superpotraviny? Její vysoké nutriční hodnoty se vyplatí využívat co nejčastěji. Nemusíte ji přidávat pouze do salátů, hodí se i ve formě šťávy. Skvělá je v kombinaci s jablky, citronem a mrkví. Pokud vás zaujala tato směs, postačí velká hrst čerstvých listů kapusty s jablkem, půlkou vymačkané citronové šťávy a 2 mrkvemi.

A což takhle dát si špenát? Stačí k tomu hrst zelených listů, jablko, pomeranč či hruška, polovina citronu, 2 řapíky celeru a kousek čerstvého zázvoru (1–2 cm). Opět všechny ingredience rozmixujte.

Zázračná červená řepa

Pro přípravu potřebujete červenou řepu, citron, jablko a mrkev. Všechno v poměru 1 : 1, poté můžete začít s mixováním. Vyčkejte zhruba čtvrt hodiny, po okamžitém vypití můžete pociťovat nevolnost a zažívací potíže.

Jakmile budete mít rozmixovanou jednu z vybraných šťáv, tak se doporučuje počkat 2 hodiny po jídle, jinak hrozí horší trávení.

Zdroj: https://www.eatthis.com/best-smoothie-recipes-lower-cholesterol/