Klidný spánek popřeje nejlépe dobré jídlo. Přinášíme tipy na ideální večeři

Voda, jídlo a spánek. To jsou faktory, které můžeme ovlivnit a patří k hlavním životním potřebám. Existuje hodně rad, co jíst během dne, jaké potraviny jsou nebo nejsou zdravé. Trpíte problémy se spánkem? Na vině může být právě večerní strava. Jaké má spojení se spánkem? To se dozvíte v článku.

Jídlo před spaním

Proč je důležité si vybrat kvalitní jídlo před spaním? Především proto, abyste nezatížili trávicí systém a mohli se bez problému vyspat. Jestliže zahltíte těžkou stravou svůj organismus, můžete si způsobit plynatost nebo bolesti břicha, které znepříjemní usínání a ovlivní kvalitu spánku. Během dne je důležité jíst pravidelně tak, abychom se vyhnuli večernímu přejídání, které právě vede k potížím.

Na co dál je potřeba myslet? Nejíst příliš brzo a pozdě. Poslední jídlo by mělo být zkonzumováno 3 hodiny před spánkem.

Co nejíst k večeři?

Rozhodně ne tučná a vysoce zpracovaná jídla. A co různé chipsy nebo další pochutiny? Určitě ne, stejně jako smažená masa, rychlé občerstvení, houby a podobné potraviny. Dále se nedoporučuje konzumace potravin s vysokým glykemickým indexem (pšeničné těstoviny, brambory, bílé pečivo, …) a potraviny, které vedou k plynatosti (cizrna).

Mohlo by vás zajímat:  Slané chipsy jsou skrytou hrozbou. Neničí pouze tělo, negativně ovlivňují pohodu a paměť

Alkohol, slazené nápoje, černý čaj, káva a další kofeinové nápoje vám rovněž s usnutím nepomůžou. Zároveň je potřeba také vědět, že vynechání večeře je velmi špatný nápad.

Zdroj obrázku: Freepik

Co jíst k večeři?

Na večeři se vyplatí vybrat potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které ovlivňují práci mozku. Ryby jsou výborným zdrojem. Dalšími potravinami mohou být bílkoviny (kuřecí prsní řízek a libové maso) nebo mléčné produkty (tvaroh, jogurt, jiné sýry). Zelenina je dalším vhodným kandidátem pro večeři.

Pár tipů na zdravou večeři

Nedokážete si představit kombinaci jídel? Tak zde je pár tipů:

  • Ryby s bylinkami a zeleninou, pečená nebo vařená kuřecí prsa, kuřecí salát.
  • Celozrnné sendviče s libovým masem a zeleninou nebo tvarohem, krémové polévky.
  • Pečená zelenina, hranolky z mrkve a petržele, cuketové palačinky.
  • Tvaroh se zeleninou nebo omeleta se zeleninou.

Tak co, vyzkoušíte některý z našich tipů?

Zdroj: https://www.biron.com/en/education-center/your-questions/what-eat-evening-sleep-well/