Až polovina lidí trpí nespavostí. Vyzkoušejte techniky, které fungují u každého

Máte poslední dobou potíže s usnutím? Není to nic příjemného, naštěstí existují způsoby, kterými lze tento problém zvládnout. Před návštěvou odborníka zkuste domácí metody. Doporučuje se především metoda 4-7-8aromaterapie. Existují i další způsoby, jak usnout.

Podle výzkumů trpí až 40–50 % populace nespavostí. Jedná se o závažný problém, který výrazně ovlivňuje kvalitu života. Nejde pouze o ranní únavu, bolesti hlavy a horší koncentraci. Chronická nespavost může vést až k rozvoji diabetu 2. typu, depresi, hypertenzi a ischemické srdeční choroby. Za nespavost může hlavně špatný životní styl.

Metoda 4-7-8

Metoda 4-7-8 je metoda dýchání Andrewa Weila z Harvardské univerzity. Metoda je podobná józe, pomáhá zmírnit úzkost a uvádí člověka do klidu. Než půjdete spát, silně vydechněte ústy. Poté čtyři sekundy vdechujte nosem. Druhým krokem je zadržení dechu po dobu sedmi sekund. Posledním krokem je osmisekundové vydechnutí. Tuto metodu opakujte čtyřikrát.

K dobrému spánku vám pomůžou kvalitní matrace. Vykašlete se na rozkládací pohovku, pořiďte si raději kvalitní postel s kvalitními matracemi. Tělo se vám odvděčí.

Mohlo by vás zajímat:  Oblíbený nápoj nalačno může zpomalit metabolismus a způsobit únavu. Tělo poděkuje pouze za jedinou věc
Zdroj obrázku: Freepik

Zkuste bylinky

Proti nespavosti pomůže bylinná medicína a aromaterapie. Před spaním se vyplatí vypít nálev z meduňky, máty, lipových listů nebo heřmánku. Všechny tyto byliny pomohou zmírnit stres a napomáhají tak usnutí. Pokud sáhnete po éterických olejích, tak se vyplatí zvolit:

  • levandulový,
  • santalový,
  • meduňkový.

Můžete je použít do difuzéru nebo přidejte pár kapek do koupele.

Před spánkem se vzdejte používání elektroniky

Hodinu před spánkem odložte telefonvypněte televizi. Vyzařované modré světlo z obrazovek narušuje usínání. Pokud neumíte usnout ve tmě a tichu, zkuste si potichu pustit na pozadí klasickou nebo relaxační hudbu.

Zkusili jste někdy meditovat? Pokud ne, ale trpíte nespavostí, je nejvyšší čas. Meditace vám pomůže pročistit mysl a snížit hladinu stresu, což napomáhá k poklidnému usnutí.

Zdroj: https://health.clevelandclinic.org/put-the-phone-away-3-reasons-why-looking-at-it-before-bed-is-a-bad-habit/, https://www.sleephealthfoundation.org.au/herbal-remedies-and-sleep.html, https://www.drweil.com/health-wellness/body-mind-spirit/stress-anxiety/breathing-three-exercises/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5353813/, https://www.sleepfoundation.org/best-essential-oils-for-sleep, https://www.cnn.com/2022/09/16/health/4-7-8-breathing-technique-relaxing-wellness/index.html, https://www.sleepfoundation.org/sleep-hygiene/how-to-fall-asleep-fast